جلودارزاده:هشت هزار زن سرپرست خانوار در شهرستان ری زندگی می کنند

به گزارش  راگانیوز به نقل از ایرنا، سهیلا جلودارزاده روز چهارشنبه در نشست راهبردی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در محل فرمانداری ری اظهارکرد: از این تعداد افزون بر پنج هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد، یک هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و دوهزار نفر نیز مهاجر هستند.

وی افزود: 21 صندوق مالی حمایتی در جهت کمک و مساعدت به زنان سرپرست خانوار در روستاهای شهرستان راه اندازی شده که بدون دریافت هیچگونه اعتباری از بیرون و تنها با حمایت و همکاری برخی از دستگاههای ذیربط اداره می شوند.

جلودارزاده تاکید کرد: درگام نخست با راه اندازی و برپایی یک بازارچه دایمی پوشاک و سایر محصولات تولیدی در این راستا توسط زنان سرپرست خانوار می تواند تا حدی جوابگوی امرار معاش این دسته افراد بود.

وی ادامه داد: برای جذب سرمایه گذار در ایجاد بازارچه و شهرک دایمی در شهرستان ری زمینه های خوبی فراهم شده و تعاملات لازم با ادارات و دستگاههای ذیربط هم در این خصوص بعمل آمده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان گفت: در بخش های مختلف شهرستان ری از جمله کهریزک و غیره پتانسیل های خوبی در بحث فراهم کردن زمین مطرح شده که با وجود شبکه متروی شهری پیش بینی می شود این مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرد.

جلودارزاده در مورد انتخاب شهرستان ری به عنوان پایلوت در اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اظهارداشت: شهرستان ری به واسطه داشتن موقعیتی چند فرهنگی متشکل از زنان شهری و روستایی، داشتن بیشترین آمار زنان سرپرست در میان دیگر شهرستان های استان تهران و تنوع مسایل این دسته از زنان که از دو عامل مذکور نتیجه می شود، مکان مناسبی برای اجرای مقدماتی این طرح است.

وی گفت: بدیهی است اجرای موفق این طرح در این منطقه نقاط قوت و ضعف آن را مشخص می کند که با رفع آن ها این طرح توانمند خواهد شد.

مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور بانوان ادامه داد: حمایت از زنان سرپرست خانوار در سه حوزه مهارت های فنی و حرفه ای، کارآفرینی و اشتغال انجام می شود و از جمله اقدامات این طرح ایجاد شهر پوشاک، شهرک تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، مهارت آموزی تراش سنگ ها و زیورآلات و صنعت غذایی در حوزه شهری و فعالیت های کشاورزی و دامداری برای زنان روستایی است.

وی اظهار کرد: در صورت احراز موفقیت این طرح در سطح استان می توان آن را بصورت ملی در کل کشور اجرا کرد .

در ادامه این جلسه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هم گفت: بنابراین دو راهکار در پیش رو داریم اول اینکه اینچین جلسات را ادامه دهیم و یک کمیته فرعی متشکل از دستگاههای ذیربط نیز برای رسیدگی به این امر ایجاد شود.

محمدرضا مس فروش اظهارداشت: باید برای ایجاد یک شهرک صنعتی با یک افق بزرگ تمامی امکانات مورد نیاز در آن دیده شود و یک تیم مطالعاتی در این زمینه بطور وسیع تمامی جوانب امر را به نحو کامل مورد بررسی قرار دهد .

وی افزود: ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان ری به دلیل داشتن پتانسیل های خوبی از جمله راههای مواصلاتی و دسترسی آسان جنوب به شمال و غرب به شرق و همچنین اتوبان تهران – قم و نزدیکی به فروردگاه امام خمینی (ره) و همچنین داشتن بازار مصرف به دلیل نزدیکی به پایتخت همگی در موفقیت اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاثیر مهمی دارد.

*** مقدمات جایگزین صنایع آلاینده با صنایع پاک را بایستی فراهم کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان اظهار داشت: راه اندازی شهرک صنعتی ویژه اقتصادی در شهرستان ری می تواند در پیشرفت و توسعه آینده رشد و توسعه خوبی را برای این منطقه فراهم آورد.

هدایت الله جمالی پور افزود: ایجاد شهرک های صنعتی دایمی مانند لوازم لوکس ساختمانی و لوازم پزشکی و پتروشیمی در شهرستان ری می تواند جایگزین خوبی برای صنایع آلاینده باشد.

وی با بیان اینکه با جابجا کردن صنایع آلاینده با توجه به قرارگرفتن مکان در شعاع 130 کیلومتری شهرستان ضمن کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی آلوده تصریح کرد: یکی از سیاست های اصلی ما جایگزین کردن صنایع پاک به جای واحدهای آلوده فعلی است.

همچنین درپایان این جلسه مصوب شد یک کمیته ای ویژه به همراه یک مشاور ارشد با راهبری یک تیم از روسای ادارات جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی، محیط زیست ، اصناف و صنایع و کمیته امداد وبهزیستی تشکیل و بررسی های لازم را در خصوص امکانات مورد نیاز انجام دهند تا با انجام یک کار مطالعاتی دقیق در این راه گام برداشت.

جلودارزادههشتخانواردرریزنزندگیسرپرستشهرریشهرستانمیهزارکنند
نظرات (0)
Add Comment