جلوگیری از آبیاری مزارع تولیدکننده موادغذایی با فاضلاب

استاندار تهران گفت: از مسئولان می‌خواهم شدیداً از آبیاری مزارع محصولاتی که با جان مردم ارتباط دارد به‌وسیله فاضلاب جلوگیری کنند و به‌نظر من این کار حرام است.

 

به گزارش راگانیوز، سید حسین هاشمی دقایقی پیش در نشست مشترک کمیته برنامه‌ریزی استان تهران و شهرستان ری پس از شنیدن گزارشات مدیران کل دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در ارتباط با وضعیت استان تهران و شهرستان ری با تاکید بر اینکه ری به‌واسطه وجود بقاع متبرکه، سابقه کهن و نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف برای همه عزیز است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه ری سومین قطب مذهبی کشور است باید با اجرای پروژه‌های کارشناسی شده به شایستگی میزبان زائران بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) و بقاع متبرکه این منطقه باشیم.

استاندار تهران با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های شهرستان ری گفت: امید است مجموعه شهرستان با توجه به زیرساخت‌ها و زمینه‌های موجود در منطقه پروژه‌های مثمرثمری را تعریف کنند.

وی پروژه سفر پارک را از جمله پروژه‌های محوری برای این منطقه دانست و تصریح کرد: اجرای طرح سفر پارک این امکان را فراهم می‌کند که زائران با حضور در شهرری ضمن بهره‌مندی از پایگاه‌های معنوی این منطقه از تفریح سالم نیز برخوردار شوند.

هاشمی با اشاره به دستاوردهای این پروژه برای شهرستان ری خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های کارشناسی شده همانند سفر پارک زمینه اشتغال‌زایی، درآمدزایی و … را برای منطقه به ارمغان می‌آورد.

استاندار تهران بر پیگیری مسائل بهداشت و درمان شهرستان ری از سوی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: در حال حاضر 240 هزار نفر در شهرستان ری زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و این سازمان موظف است به مسائل بهداشت و درمان این منطقه توجه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه منابع دولت محدود است، عنوان کرد: امید است آموزش و پرورش با همکاری و هماهنگی با خیرین مدرسه‌ساز در راستای رفع مشکلات و کاستی‌های آموزشی گام بردارند.

هاشمی در ارتباط با مرکز زباله کهریزک با اشاره به اینکه دفن زباله در دنیا یک علم است، خاطرنشان کرد: باید با تدبیر مسئولان زباله‌هایی تهران که طی گزارش‌های اعلام شده حجم آن روزانه 8 هزار تن است به‌طور علمی دفن شود و پس از مدتی از آن برای صنایع کشاورزی و … بهره برد.

وضعیت ناهمگون ساختار اداری استان تهران

استاندار تهران از وضعیت ناهمگون ساختار اداری استان انتقاد کرد و گفت: ساختار اداری فعلی اذیت کننده است و این معضل را در بیشتر شهرستان‌ها شاهد هستیم و این موضوع را در اولویت کاری قرار می‌دهیم و با تشکیل کارگروهی ویژه برای دستگاه‌های ساختاری را ایجاد می‌کنیم که خدمت‌رسانی به مردم راحت باشد.

آبیاری مزارع تولیدکننده مواد غذایی با فاضلاب شرعاً حرام است

هاشمی با تاکید بر موضوع تامین آب کشاورزی استان تهران راهکارهای مختلف را بررسی و کمک‌هایی را برای رفع مشکل آب کشاورزی مزارع استان تهران تخصیص داد.

استاندار تهران سلامت مردم را یک امر محوری دانست و تاکید کرد: از مسئولان می‌خواهم شدیداً از آبیاری مزارع محصولاتی که با جان مردم ارتباط دارد به‌وسیله فاضلاب جلوگیری کنند و به‌نظر من این کار حرام است.

وی در ادامه بیان داشت: مزارعی که مشکلات آبی دارند باید کشت خود را تغییر داده و محصولاتی مانند پنبه و … را بکارند که با سلامت مردم در ارتباط نباشد.

جایگاه والای ری در عرصه‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی

استاندار تهران با اشاره به جایگاه والای ری در عرصه‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی عنوان کرد: کمیته‌‌ای ویژه تشکیل شود و پیشنهاداتی در راستای پروژه‌ها، برنامه‌ها و … ری را بررسی کنند و خروجی این کمیته را تا دو هفته آینده اعلام کنند که با بهره‌گیری از آن‌ها اقداماتی شایسته در این منطقه صورت بگیرد که سبب رفاه حال زائران و مردم منطقه شود.

13آبانآتشکده ریآموزش و پرورش کهریزکاستاندار تهرانباقرشهربخشداری کهریزکبهشت زهرابهشتیجمالی پورجنوب تهرانحسن آبادحضرت عبدالعظیم (ع)خبری جنوب تهراندولت آبادراگاراگانیوزریری باستانری نشینسعید استاد فرجشهردارشهردار باقرشهرشهردار منطقه 20شهردار کهریزکشهرداریشهرداری باقرشهرشهرداری شهرریشهرداری کهریزکشهرریشهرستان ریشورآبادشورای اسلامی باقرشهرشورای اسلامی کهریزکعربیعطر سیبفرماندار ریفرماندار ویژه شهرستان ریفرمانداری شهرستان ریقله گبریمعاون شهردارمنطقه 20ناحیهنازی آبادپالایشگاه تهرانچشمه علیکتانبافکهریزک
نظرات (0)
Add Comment