جمالی پور:شهدا ظرفیت فرهنگی عظیمی برای جامعه ایجاد کردند

به گزارش راگانیوز به نقل از ایرنا ، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه درچهارمین ‘همایش سرو قامتان هشت سال دفاع مقدس’ درکانون فرهنگی تربیتی سمیه، با بیان اینکه شهدا امنیت پایدار برای جامعه به ارمغان آورده اند، اظهار داشت: بایستی با برنامه ریزی های کارشناسی از این ظرفیت عظیم فرهنگی ومعنوی به درستی بهره مند شویم.


وی افزود: امروز از آرمانهای انقلاب و امام راحل مقداری فاصله گرفته ایم و بایستی در اخلاق و رفتارهای اجتماعی خود تجدید نظر کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند، تصریح کرد: روند تربیتی نسل جوان امروز با توجه به تهاجمات فرهنگی و جنگ نرمی که از سوی دشمنان نظام اسلامی طراحی می شود وظیفه همه والدین و متولیان امر فرهنگی را بیش از گذشته سنگین تر می کند.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: دشمن به دلیل اینکه با جنگ سرد و ابزار و سلاح نتوانست در برابر ایران اسلامی مقاومت کند ، امروز ابزارهای اثر گذار دیگری را بکار گرفته و جوانان ما را که سرمایه های عظیم جامعه را هدف قرار داده است.

به گفته وی، باید از حاشیه سازی پرهیز کنیم و همواره در چارچوب آرمان ها و اهداف والای انقلاب قدم بر داریم چرا که دشمن سعی دارد با طراحی خاص خود نیروهای انقلابی را درمقابل هم قرار داده و از این مساله به نفع خود بهره برداری کند.

جمالی پوربا تاکید بر اینکه کشور ایران اسلامی یک کشور استراتژیک در منطقه محسوب می شود، افزود: دستیابی به این امر مهم تنها به لطف خدا و خون شهدا مسیر شده پس باید قدردان خون شهدا و ایثارگریهای جانبازان باشیم و برای حفظ این دستاورد با اهمیت از هیچ تلاشی فرو گذاری نکنیم.

جمالی پور اظهار امیدواری کرد به لطف خداوند و با هدایتگری رهبری عالم و مدبر بتوانیم در دهه چهارم انقلاب و در دولت یازدهم با حمایت نخبگان و خانواده های شهدا و جانبازان از همه ظرفیت های کشور اعم از اجتماعی اقتصادی فرهنگی سیاسی در جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی به خوبی بهرمند شویم .

رییس آموزش وپرورش ناحیه یک شهرری گفت: شهرستان ری با تقدیم دو هزار و700 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس در واقع خدمت بزرگی را به این نظام ارایه کرده است.

بهروز نصیری افزود: شهدای فرهنگی به واقع معلم های ایثارگری بودند که با اهدای خون خود در راه حفظ مرز و بوم این مملکت فرهنگ ایثار و شهادت را در نظام آموزش و پرورش کشور نهادینه کردند.

وی اظهار داشت: شهدا و رزمندگان اسلام در حقیقت الگویی برای دیگران بودند که با داشتن قابلیت جذب و نفوذ پذیری بالاو رفتار و کردار آنان بر روی دیگران اثر بخشی مطلوبی را داشت.

اجرای گروه تواشیح و همخوانی نورالزهرا(س)، پخش کلیپ و روایتگری از خاطرات هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از 120 خانواده شهدای فرهنگی، جانباز وهمسران فرهنگی شهید شهرستان ری با اهدای لوح تقدیر پایان بخش این همایش بود.

ایجادبرایجامعهجمالیشهرریظرفیتعظیمیفرهنگیپورشهداکردند
نظرات (0)
Add Comment