جنگ نرم یک استعمار جدید است

 همایش دشمن‌شناسی با محوریت جنگ نرم، آسیب‌های ماهواره و تأثیر آن بر بنیان خانواده با هدف آگاه‌سازی مخاطبان در سالن عطر یاس شهرداری باقرشهر برگزار شد.

به گزارش راگانیوز، مسئول بسیج رسانه سپاه حضرت روح‌الله(ره) اظهار کرد: جنگ نرم یک استعمار جدید است که آنان از هر ابزار و وسیله‌ای در راه رسیدن به اهداف شوم خوداستفاده کرده‌اند. در گذشته استعمار سرزمین‌ها به شکلی بود که کشورها برای به دست آوردن قدرت و جنگ با کشور دیگر باید از طریق حمله نظامی آن کشور را تصرف کنند و سپس تصمیم گرفتند حاکمان دست نشانده خود را در آن کشور قرار دهند اما امروزه به این روش روی آورده‌اند تا خود مردم شبیه یک سرباز شوند که دیگر مرزی برای آنان تعریف نمی‌شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند جنگ نرم ایجاد تردید در دل‌ها و افکار مردم است، افزود: در واقع مرزها همان ذهن‌های مردم است. دشمن برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان را بدون هدف نساخته است و برای اهداف خود برای این برنامه‌ها، بودجه‌های کلانی را هزینه می‌کنند، در حالی که یک فرد یهودی‌الاصل به نام «رابرت مرداک» در مصاحبه با یک شبکه اعلام کرد که هدف از برپایی این برنامه‌ها این است که در سال 2020 دیگر اثری از غیرت در مردان ایرانی وجود نداشته باشد.
«سلگی» درون‌مایه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان را خیانت و خشونت و تضعیف اعتقادات مسلمانان دانست و گفت: درون مایه تمام سریال‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای خیانت زن و مرد و خشونت و تضعیف اعتقادات مسلمانان است درحالی که در پشت پرده این برنامه‌ها صدها اتاق فکر به صورت شبانه‌روز در حال فعالیت هستند.
این پژوهشگر جوان همچنین در مورد آگاهی بیشتر مخاطبین و اقناع آنان برای آموزش سواد رسانه‌ای، کلیپ‌هایی در این باب پخش و سپس به تبیین این تاکتیک‌ها و برملا کردن حقه‌های رسانه‌ای پرداخت.
مسئول بسیج رسانه سپاه حضرت روح الله (ره) شبکه‌های به ظاهر شیعی را نیز خطرناکتر از گروه‌های داعشی دانست و در این مورد اذعان کرد: این شبکه‌ها ازحکومت‌های داعشی خطرناک‌تر هستند. آنان در واقع با هدف ایجاد تفرقه بین دو مذهب شیعه و سنی سعی در جریحه‌دار کردن روحیات داعشی دارند که تمایل کشتن شیعه در آنان را بیشتر می کند.
«میلاد سلگی» اظهار کرد: برخی افراد درمورد تأثیرات ماهواره معتقدند و اعلام می‌دارند مهم دل‌های آدمی است. اما در واقع آنان توجیح المسائلی برای خود تعریف کرده‌اند و آگاهی ندارند که فیزیک چشم انسان طوری طراحی شده است که هر آنچه را که مشاهده می‌کند در ذهن ثبت می‌کند و تأثیر می‌گیرد و در واقع نوع گناه و تعریفی که از آن شده است برای این افراد تغییر کرده است.
بر اساس این گزارش، پخش کلیپ و مستنداتی برای تاکتیک‌های رسانه‌ای و آموزش سواد رسانه‌ای توسط کارشناس جنگ نرم و ارائه توضیحات تکمیلی از جمله برنامه‌هایی بود که در این همایش اجرا شد.
یادآور می شود، این همایش با محوریت جنگ نرم به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید حاج همت و حوزه‌های مقاومت بسیج 451 برادران و 452 خواهران و بسیج رسانه آسیب‌های ماهواره و تاثیر آن بر بنیان خانواده با هدف آگاه‌سازی مخاطبان در سالن آمفی تئاتر عطر یاس شهرداری باقرشهر برگزار شد.

گزارش مهدیه قیطاسی -راگانیوز

استاستعمارجدیدجنگشهررینرمیک
نظرات (0)
Add Comment