جوانان ری سرآمد نخبگان رباتیک کشور هستند

معاون سابق اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 گفت: جوانان ری سرآمد نخبگان رباتیک کشور هستند.
 

به گزارش  راگانیوز به نقل از فارس، هر چند برگزاری مسایقات رباتیک در کلان‌شهری مانند تهران آن هم در میان مناطق آن کار ساده‌ای نیست اما شهرداری منطقه 20 به دلیل توجه ویژه‌ای که به آموزش این علم در میان جوانان و نوجوانان خود دارد، دو سالی است که به عنوان محل برگزاری جشنواره رباتیک مناطق شهر تهران انتخاب شده است. آن طور که معاون سابق اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 اظهار داشت، براساس تصمیمات معاون احتماعی و فرهنگی شهردار تهران، ری به عنوان کانون رباتیک شهر تهران انتخاب شده است.

حبیب‌الله غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران گفت: استقبال تیم‌های برگزیده مناطق از جشنواره رباتیک تهران در سال گذشته نشان داد که علم رباتیک در میان نوجوانان و جوانان تهرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

ری قطب رباتیک پایتخت

معاون سابق اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 ادامه داد: همانطور که می‌دانید نوجوان و جوانان ری، سابقه‌های درخشانی در مسابقات ملی و بین‌المللی رباتیک دارند. در واقع این علم به صورت پایه‌ای چندین سال است که در مدارس و در شهرداری این منطقه پیگیری می‌شود. اما در سال گذشته به دلیل حضور موفق منطقه 20 در نمایشگاه رباتیک که در برج میلاد برگزار شد و مورد تقدیر شهردار تهران و معاونان ایشان قرار گرفت.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد تا کانون رباتیک شهر تهران با محوریت منطقه 20 تشکیل شود. براساس جلسات متعدد با ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، در نهایت با نظر وی منطقه 20 به عنوان کانون رباتیک شهر تهران شناخته و پذیرفته شد.

غفوری عنوان کرد: با توجه به تجربه برگزاری مسابقات رباتیک در این منطقه، در اولین سری از مسابقات رباتیک جشنواره شکوفا نسبت به ویژگی‌هایی که زمین مسابقه باید داشته باشد آشنا بودیم. اما درباره محل برگزاری این جشنواره با توجه به تعداد بالای تیم‌هایی که حضور داشتند، اولین مسئله‌ای که مد نظر قرار دادیم، این بود که محلی را برای برگزاری مسابقات انتخاب کنیم تا شهروندانی که برای حضور در این جشنواره به همراه فرزندان خود به منطقه 20 می‌آیند، مشکل تردد نداشته باشند. به منظور تسهیل‌گری مجموعه ورزشی شهید مدرس را انتخاب کردیم که در هم‌جواری ایستگاه مترو شهرری است.

معاون سابق اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 گفت: مجموعه ورزشی شهید مدرس یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ورزشی بزرگ شهر تهران است که با دراختیار داشتن سالن‌های مناسب و فضاهای ورزشی بسیار زیاد بهترین مکان برای مسابقات رباتیک شناخته شد.

برنامه‌ریزی منسجم برای بهتر برگزار شدن مسابقات رباتیک

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع از دو ماه پیش از برگزاری، ستاد رباتیک با ریاست شهردار وقت منطقه به صورت منظم و هفتگی تشکیل جلسه داد و تمامی معاونت‌های منطقه مامور به همکاری جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسم شدند و دبیرخانه این ستاد به صورت شبانه‌روزی مشغول هماهنگی هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم بود. در این راستا از تمامی ظرفیت‌های موجود در منطقه و سطح شهر تهران بهره‌برداری و استفاده کردیم.

غفوری تصریح کرد: نکته جالب توجه در اولین جشنواره رباتیک شکوفا، استقبال بسیار زیاد تیم‌های رباتیک مناطق شهر تهران بود. براساس آمارهایی که داریم، بیش از 600 تیم از محلات شهر تهران در این مسابقات ثبت نام کردند.

ری، کانون رباتیک پایتخت

معاون سابق اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 افزود: با توجه به توافق انجام شده و پتانسیل‌های موجود در  منطقه 20 این منطقه به امید خدا این مسیر را ادامه خواهد داد‌. همچنین با توجه به پتانسیل‌های موجود در منطقه و وجود فضاهای فرهنگی و ورزشی بسیار زیاد که رتبه اول در مناطق 22 گانه را دارد منطقه 20 به عنوان محل دائمی مسابقات کانون رباتیک خواهد بود.

وی ادامه داد: منطقه 20 صرف نظر از اینکه ستاد کانون رباتیک شهر تهران است و تمامی محلات شهر تهران را راهبری می‌کند با توجه به پتانسیل ویژه این منطقه تمامی سراهای محله منطقه به کارگاه رباتیک تجهیز شده‌اند و نخبگان محلات شناسایی شده و در حال آموزش هستند و الگوی بکار گرفته شده در این منطقه برای سایر مناطق جهت تقویت کانون‌های رباتیک انتقال تجربه خواهد شد.

برگزاری مسابقاتی در حد ملی و بین‌المللی

غفوری اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌ها و اقداماتی که در سال گذشته با کمیته ملی رباتیک و دانشگاه صنعتی شریف انجام دادیم کیفیت این مسابقات در سطح بین‌المللی برگزار شد و از بالاترین استانداردها در این مسابقات بهره‌مند شدیم. در خصوص کمیت بیشترین تعداد تیم‌هایی که در مسابقات کشوری شرکت کرد‌ه‌اند حدود 400 تیم بود ولی در این مسابقات به خاطر کار تشکیلاتی انجام شده در سراهای محلات حدود 600 تیم در این مسابقات شرکت داشتند که خود نشانه یک رکورد در سطح کشور است.

معاون سابق اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 بیان کرد: در حال حاضر به عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه شش تهران، مهمان شهروندان عزیز این منطقه هستم و اعضای کانون رباتیک منطقه شش نیز همانند دیگر مناطق در روزهای اول و دوم اسفندماه در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری اولین دوره این مسابقات، امیدوارم همکاران خوبم در منطقه 20 بهتر از سال گذشته این دوره از مسابقات را برگزار کرده و ضمن خسته نباشید برای تمام این عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

 

جوانانرباتیکریسرآمدشهررینخبگانهستندکشور
نظرات (0)
Add Comment