جوانان نیازمند تبیین اندیشه وابعاد شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی هستند

به گزارش راگانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، ˈعباس سلیمیˈ در نشست هماهنگی برگزاری آیین بزرگداشت ولادت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: تبیین اندیشه و معرفی ابعاد شخصیتی این امامزاده واجب التعظیم به نوجوانان و جوانان کشورمان از اهداف اصلی بزرگداشت ولادت این عارف و سلاله پیامبر عظیم الشان است.

وی اظهار کرد: این حضرت بدون واسطه و البته در موارد نادری با یک واسطه، احادیث معصومین (ع) یاد شده را دریافت و برای دیگران بازگو و نقل می کردند.

وی با اشاره به نقش ایشان در نهضت حدیث شناسی گفت: ارتباط عبدالعظیم حسنی با چهار امام (ع) و حداقل به محضر سه تن از این بزرگواران رسیدن و کسب فیض و علم و تقوا و معنویت، از ایشان چهره و شخصیتی منحصر به فرد ساخته است، به گونه ای که در کتب رجال، از ایشان به عنوان شخصیتی علمی، زاهد، مورد وثوق و با عظمت یاد می کنند که این نکته برای هر حدیث شناس و محدثی حائز اهمیت است.

وی معرفی ابعاد شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را یکی از وظایف مهم رسانه های و خبرنگاران اعلام کرد و گفت: با ایجاد غرفه های فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده در سطح شهر و رسانه های جمعی بایستی بیش از گذشته این شخصیت محدث و قرآنی را به علاقه مندان خاندان عصمت و طهارت معرفی کرد.

وی همچنین از ایجاد زنگ حضرت عبدالعظیم در مدارس در روز ولادت آن حضرت و اعزام مبلغ جهت تبیین ابعاد شخصیتی حضرت عبدالعظیم علیه السلام به دانش آموزان را از موارد مهم و تاثیرگذاراعلام کرد.

آیین ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام روز دوشنبه 14 بهمن ماه جاری در حرم مطهر ایشان برگزار می شود.

13آبانآتشکده ریآموزش و پرورش کهریزکباقرشهربخشداری کهریزکبهشت زهرابهشتیجمالی پورجنوب تهرانحسن آبادحضرت عبدالعظیم (ع)خبری جنوب تهراندولت آبادراگاراگانیوزریری باستانری نشینسعید استاد فرجشهردارشهردار باقرشهرشهردار منطقه 20شهردار کهریزکشهرداریشهرداری باقرشهرشهرداری شهرریشهرداری کهریزکشهرریشهرستان ریشورآبادشورای اسلامی باقرشهرشورای اسلامی کهریزکعربیعطر سیبفرماندار ریفرماندار ویژه شهرستان ریفرمانداری شهرستان ریقله گبریمعاون شهردارمنطقه 20ناحیهنازی آبادپالایشگاه تهرانچشمه علیکتانبافکهریزک
نظرات (0)
Add Comment