حجت الاسلام ابراهیمی: توجه به جوانان و معرفی دین به نسل جوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است

راگا نیوز: امام جمعه موقت شهرری تأکید کرد: توجه به جوانان و معرفی دین اسلام به نسل جوان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش راگا نیوز به نقل از  مهر، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: بزرگترین وسیله تکامل و تقرب به خداوند تسلیم دربرابر فرمان های الهی است و هرچه اطاعت در برابر فرمان های الهی بیشتر باشد نتیجه آن رشد و تکامل انسانی خواهد بود.

وی اظهار داشت: با توجه به این که در آستانه شهادت امام صادق(ع) هستیم و او که رئیس مذهب شیعه است باید به فرمان های او توجه ویژه داشته باشیم و در زندگی ایشان مسائل گوناگونی وجود دارد که کاربرد آن در جامعه ما بسیار موثر و مفید است.

امام جمعه موقت شهرری در ادامه با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) بیان کرد: برشما واجب است که در برابر حرف های انحرافی مردم مخالفت کنید و اجازه ندهید که این سخنان گفته شود.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه است افزود: مذهب شیعه در آن زمان تأسیس شده و در زمان پدر امام صادق(ع) و در زمان خود ایشان نیز در میان مردم ترویج داشته که در ان دوران 4 هزار نفر از افراد تربیت شدند که برای فتوا دادن، پاسخ به شبهات، مسائل دینی و … در میان مردم حضور داشتند که این خود نشان دهنده رشد فکری اسلامی در زمان امام صادق(ع) بوده است.

یکی از فصل های زندگی امام صادق(ع) مبارزه با انحطاطات و انحرافات فکری و اخلاقی بوده است

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: یکی از فصل های زندگی امام صادق(ع) مبارزه با انحطاطات و انحرافات فکری و اخلاقی بوده که در مقابل هر یک از این انحرافات می ایستادند و با آن مبارزه می کردند و حتی اجازه رخ دادن انحراف کوچک را نیز نمی دادند.

وی تاکید کرد: امام صادق(ع) نه تنها در برابر انحرافات بلکه در برابر دشمنانی که جوانان را نشانه می گرفتند می ایستاد زیرا نسل جوان که یکی از مهم ترین سرمایه های هر عصر و دوران است مورد نظر دشمنان و شیاطین است که با وادار کردن این نسل انحراف را در جامعه ترویج می دهند.

نسل جوان مورد آماج هر دشمن در هر زمان است

امام جمعه موقت شهرری با بیان اینکه نسل جوان مورد آماج هر دشمن در هر زمان است، تأکید کرد: در زمان ما خرافات و انحرافاتی وجود دارد که با تبلیغات دروغین جوانان را منحرف می کند و برخی از خرافات نیز با عنوان عرفان نوظهور با مدعیان دروغین که اظهار بر در ارتباط بودن با امام زمان(عج) هستند را باید مورد تکذیب قرار داد.

وی با اشاره به رفتار امام صادق(ع) گفت: ایشان علاوه بر گفتار توجه ویژه به جوانان و نسل جوان داشتند که باید در سرفصل های زندگی به این نسل توجه کرد زیرا جوانان دارای روحیاتی خاص هستند که در این زمینه نیز امام صادق(ع) به برجسته ترین شاگرد خود گفتن “اگر می خواهی در مسیر خود موفق شوی باید به سراغ جوانان بروی زیرا عقل آن ها پاک تر بوده و راحت تر می توانند دین را جذب کنند”.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به دستورات ویژه امام صادق(ع) درباره جوانان، عنوان کرد: این بزرگوار برای این که بتواند نقش خود را در هدایت جوانان ایفا کند دستورات ویژه ای را داده و فرموده اند که هر شخصی باید سه خصلت را داشته باشد و اگر نه از اسلام بویی نبرده که این سه خصلت بردباری، پارسایی و اخلاق نیکو است.

باید جوانان را در برابر آسیب های شناخته شده هوشیار کرد

وی گفت: شما باید به گونه ای با جوانان برخورد کنید که آن ها با آسیبها آشنا شده و باید آنها را در برابر ستم، پرخاشگری، نق زدن، ظلم و … که در گروه آسیب های شناخته شده قرار دارند، هوشیار کرد و طوری دین را به آنها معرفی کنیم که از آن برای خود هیولایی ترسناک را نسازند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به نقش ویژه خانواده ها در جلوگیری از دین گریزی افزود: در خانواده ها نباید دین گریزی جا بیفتد بلکه باید محیطی فراهم شود که جوانان به دین جذب شوند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در خصوص جوانان حتی در ماه مبارک رمضان جلسات مختلفی را برگزار کردند که این موضوع نشان از اهمیت مسائل جوانان است.

امام جمعه موقت شهرری یادآور شد: امام صادق(ع) حس دوست خواهی را در جوانان بسیار قوی دانسته اند که باید در این رابطه این حس در آنها تعدیل شده و جوانان در هنگام انتخاب دوست برای خود، همنشینی خوب را برگزینند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment