حجت الاسلام ابوترابی فرد: مکتب عاشورا مدرسه بزرگ بشریت است

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد جمعه شب در جمع عزاداران حسینی در حرم حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه نترسیدن از عاقبت و مرگ ثمره عقل آگاه و کمال روح است افزود: امام حسین(ع) آگاهانه مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت انتخاب کرد ادامه داد: رمز زنده بودن مکتب امام حسین(ع) پس از قرن ها نهراسیدن از مرگ و انتخاب سعادت ابدی است.
وی ادامه داد: توجه به مرگ و ملاقات با خدا باعث کم شدن تعلقات دنیوی انسان می شود و اینگونه بود که امام حسین(ع) و یاران باوفایش توانستند تعلقات دنیوی را از خود جدا کرده و فنا در خدا شوند.
ابوترابی فرد با بیان اینکه عاشورا مدرسه زندگی است افزود: امام حسین(ع) در شب عاشورا به یاران خود فرصت انتخاب داد و از آنان خواست اگر مایل هستند اردوگاه را ترک کنند اما آنان عالمانه وعاشقانه بهترین و زییاترین مرگ (شهادت) را انتخاب کردند.
ابوترابی فرد با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز در اقتدا با مکتب امام حسین(ع) توانست انقلاب اسلامی را هدایت کرده و به سرمنزل مقصود برساند افزود: حضرت امام(ره) نیز مرگ را لطف خدا برای تعالی بشر می دانست و برای همین در مرگ فرزندش حاج سید مصطفی آن را از الطاف خفیه الهی ذکر کرد.
دراین مراسم که باحضور انبوه مردم عزادار تهران برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری و جمعی از مسوولان حضور داشتند.

ابوترابیاستالاسلامبزرگبشریتحجتشهرریعاشورافردمدرسهمکتب
نظرات (0)
Add Comment