حداقل دستمزد سال آینده کارگران نباید کمتر از یک میلیون تومان باشد

راگانیوز- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات گفت: با توجه به نرخ تورم حداقل دستمزد سال آینده کارگران نباید کمتر از یک میلیون تومان باشد.

 

ˈعلیرضا محجوبˈروز جمعه در حاشیه افتتاحیه مسابقات قهرمانی کاراته کشور در حسن آباداظهارداشت: مذاکرات اسفند ماه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت به منظور تعیین حداقل حقوق دستمزد کارگران سخت و فشرده خواهد بود.

وی افزود: حداقل رقم حقوق و دستمزد مورد تصویب قشر کارگر برای سال آینده می بایستی شامل تورم امسال بعلاوه تورم محاسبه نشده سال های قبل و همچنین افزایش 10 درصد معمول سالانه حقوق و دستمزد است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، نمایندگان گروه کارفرمایان در وهله نخست با رقم پیشنهادی گروه کارگری موافقت کرده بود، تصریح کرد: این در حالی است که هم اکنون این گروه تغییر موضع داده و عقب نشینی کرده است.

وی گفت: گروه کارگری پیشنهادات مشخصی در خصوص میزان افزایش حقوق و دستمزد کاراگران ارائه کرده است که تعیین حداقل دستمزد بر مبنای تامین معیشت خانوار بر اساس بند 2ماده 41 قانون کار بدون در نظر گرفتن وضعیت شغلی و تخصص از آن جمله است.

شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت به عنوان مرجع تصمیم گیرنده درباره افزایش میزان حداقل دستمزد سالیانه مشمولان قانون کار کشور در 15 روز آینده جلسات مذاکره برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده حدود 12 میلیون کارگر و مشمول قانون کار را بعنوان نیمی از کل شاغلان کشور را آغاز خواهد کرد.

آیندهازباشدتومانحداقلدستمزدسالشهرریمیلیوننبایدکارگرانکمتریک
نظرات (0)
Add Comment