حرمت شکنان ماه رمضان را امر به معروف کنیم/با یک امر به معروف می توانیم از دین خدا پاسداری نماییم

به گزارش راگانیوز ،  آیت الله سید احمد موسوی با اشاره به اینکه مدافعان حرم با شجاعت در مقابل گلوله ها ایستاده اند تا دین خدا را حفظ نمایند، اظهار داشت: گاهی با یک امر به معروف می توانیم از دین خدا پاسداری کنیم.

خطیب جمعه بخش کهریزک در بخش ابتدایی سخنان خود ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا یکی از مطالبات الهی از انسان است و خداوند در آیات مختلف قرآن کریم، از ما تقوا می خواهد.

وی با تاکید بر اینکه تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است، گفت: خداوند فرایند تقوا را در اختیار بشریت قرار داده است و به بیان دیگر شیوه ها و ابزاری که ما می توانیم به وسیله آن ها تقوا را حاصل نموده و یک محصول با ارزش بدست آوریم را در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: یکی از همان فرایندها، روزه داری است و حلول ماه مبارک رمضان را به همه مومنان و اهل ایمان تبریک عرض می نمایم و از خداوند تعالی برای همه شما عزیزان درخواست توفیق دارم و انشالله نهایت بهره را از ماه مبارک رمضان داشته باشید.

امام جمعه باقرشهر در ادامه نکاتی را پیرامون عظمت ماه مبارک رمضان گفت و اظهار داشت: ماه رمضان، شهر الله است و ماه ضیافت الهی است که همگی به مهمانی خدا دعوت شده ایم.

سید احمد موسوی ادامه داد: ماه رمضان برترین ماه در نزد خداوند است که نزول قرآن نیز در همین ماه انجام شده و امام باقر(ع) از آن به عنوان ماه بهار قرآن تعبیر نموده است.

وی افزود: باید در مساجد و حسینیه ها و هیئت های مذهبی، جزء خوانی و تلاوت قرآن را به راه بیندازیم و دلمان را نورانی کنیم؛ این کتاب آسمانی خیلی با ارزش و ارزشمند است و هرچه می توانیم باید تلاش کنیم تا  عظمت قرآن بیشتر دسترسی پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: این ماه یک فرصت بزرگ الهی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و باید قدر و بهره لازم را از این ماه پر برکت ببریم تا در آخر ماه از پرونده اعمال خود در این ماه لذت کافی را ببریم.

آیت الله موسوی ضمن تاکید بر پاسداری و حفظ حرمت ماه رمضان ، گفت: وقتی می بینیم کسانی در ملاء عام حرمت این ماه را می شکنند؛ باید امر به معروف نماییم و نگذاریم کسانی در جامعه علنا روزه خواری کرده و حرمت این ماه را بشکنند.

وی خاطرنشان کرد: برادران مدافع حرم ما در کیلومترها دورتر از مرز کشورمان، با شجاعت تمام در برابر گلوله ها ایستادگی می کنند تا دین خدا را حفظ نموده و ما هم می توانیم با یک امر به معروف از دین خدا پاسداری کنیم.

خطیب جمعه بخش کهریزک در پایان همه را دعوت به حضور در پای منبرهای علمای اهل اسلام، ائمه جماعت و مبلغین اسلامی نمود و گفت: مساجد را خالی نکنید و در این ماه پر خیر و برکت، سطح شناخت خود را از معارف دینی و مذهبی بالاتر برده و سوالات شرعی خود را پرسیده و جویا شوید؛ تا هرکسی بداند چه وظیفه ای دارد.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین دکتر محمدی فرد رئیس شورای اسلامی کهریزک، حسین حبیب زاده و سلیمان حبیبی اعضای شورای اسلامی باقرشهر، سرگرد جمشیدی فرمانده کلانتری باقرشهر و یوسف پناهنده رئیس اداره ورزش و جوانان باقرشهر برگزار شد.

باقرشهرشهررینمازکجعه
نظرات (0)
Add Comment