حریق موتورخانه،”قلعه نو چمن” را به کام دود کشاند

 

 

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی شهرداری کهریزک، “وحید فروغی” با اعلام این خبر گفت: روز پنجشنبه ساعت 12:40 ظهر یکی از شهروندان با ایستگاه آتش نشانی تماس گرفت و خبر آتش سوزی در یک موتورخانه جنب ریل راه آهن در بخش ورودی روستای قلعه نو چمن را اعلام کرد. با دریافت این پیام نیروهای ایستگاه شماره 2 در کوتاهترین زمان به محل اعزام شدند و با توجه به وجود مواد اشتعال زا گازوییل با کف و پودر اقدام به اطفای حریق کردند.

سرپرست آتش نشانی کهریزک در ادامه افزود: در این موتورخانه 1600 لیتر سوخت گازوییل طعمه حریق شده بود که به علت اشتعال این مواد، آتش و دود سیاهی بخش قابل توجهی از منطقه را پوشانده بود که خوشبختانه آتش سوزی با تلاش نیروهای آتش نشانی اطفا و از انتشار آن جلوگیری بعمل آمد.

وی اظهار داشت: ذخیره و نگهداری حجم چشمگیری از سوخت گازوییل در موتورخانه ای با مساحت اندک، نیازمند رعایت نکات و اصول ایمنی مناسب است اما متاسفانه این موتورخانه حتی به یک کپسول آتش نشانی هم مجهز نبوده است تا با شروع حادثه، افراد بتوانند اقدام به اطفای حریق کنند.

فروغی در پایان به آمادگی آتش نشانی کهریزک برای ارائه آموزش های رایگان اطفای حریق به شهروندان و اهالی روستاهای بخش کهریزک کرد و گفت: داشتن تجهیزات لازم و اطلاعات و آمادگی مناسب در زمان وقوع حوادث ، تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش حوادث و خسارات ناشی از آن دارد از این رو در صورت اعلام نیاز از سوی متولیان روستاها و مراکز عمومی شهر مانند، حوزه های بسیج، مدارس، ادارات، خانه های بهداشت و…آتش نشانی کهریزک ظرفیت و آمادگی لازم را جهت برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان برای متقاضیان دارد.

اتششهرریموتورخانهکهریزک
نظرات (0)
Add Comment