حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) یک فقیه و محدث بزرگ در جهان اسلام است

 امام جمعه شهر ری در آستانه فرار رسیدن نیمه شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اظهارداشت: سیدالکریم الحسنی (ع) یک امامزاده نیست بلکه عالمی وارسته، فقیه دین شناس و محدث بزرگ جهان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین ˈسید علی شاهچراغی ˈروز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: سید الکریم الحسنی (ع) به لحاظ حضور فرزندان امام جعفر صادق (ع) و به امرامام خویش برای درامان ماندن از دست دشمنان اسلام به این مکان که هم اکنون ری نام دارد مهاجرات فرمودند.

امام جمعه شهر ری افزود: رهبر معظم انقلاب ری را قبله تهران نام نهادند چراکه به لحاظ قداست و حرمت حضور بزرگانی همچون عبدالعظیم الحسنی (ع)، امام زادگان حمزه ابن موسی کاظم (ع) و طاهرابن زین العابدین (ع) از نوادگان امام جعفر صادق (ع) در این مکان می باشد و هموطنان ساکن در این شهر می بایست حرمت قبله و امام زادگان را نگهدارند.

شاهچراغی بیان کرد: مردم شهر ری برای تکریم و حرمت این بزرگان باید اوقاتی را در روز و یا هفته برای زیارت سید الکریم و امام زادگان واجب التعظیم در نظر گرفته و این امر موجب دوستی و مودت بیشتر مردم با اهل بیت (ع) و همچنین رفع آلودگی ها از چهره مردم و این شهرمقدس خواهد شد.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه موقعیت و جایگاه مذهبی این مکان کمتر از شهرمقدس مشهدالرضا (ع) ، بارگاه حضرت معصومه (ع) در قم و بارگاه احمد ابن موسی شاهچراغ در شیراز نیست، اظهارداشت: برای حفظ حریم و حرمت بزرگان مدفون در شهر ری مردم و مسوولان باید با یکدیگر در جهت احیای فرهنگ اسلام ناب و زدودن هرگونه ناپاکی و زشتی در این منطقه کوشش کنند.

استاسلامالحسنیبزرگجهانحضرتدرشهرریععبدالعظیمفقیهمحدثویک
نظرات (0)
Add Comment