حضورپرشور جوانان در مراسم اعتکاف از رویش های انقلاب است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: حضور اقشار مختلف مردم بویژه جوانان پرشور در آیین معنوی اعتکاف نشانه رشد فرهنگی و رویش انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈذاکر صادقی کیاˈ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به فرموده رهبر انقلاب که ˈ انقلاب ما ریزش دارد اما رویش هم دارد ، رویش های آن بر ریزش ها غلبه داردˈ ، افزود: استقبال با شکوه مردم به ویژه جوانان در مدت 17 سال برگزاری آیین معنویی اعتکاف برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنوناین مراسم در مسجد و حسینه های سراسر کشور برپا می شود، اظهار داشت: در شهرستان ری 40 مسجد برای برگزاری این امر در نظر گرفته شده و تا کنون نزدیک به 9 هزار نفر ثبت نام کرده اندکه بیشتر آنان را خواهران تشکیل می دهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: با توجه به ظرفیت های اعلامی از سوی مساجد هم اکنون مسجد جامع حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و حضرت زینب (ع) هر کدام با 280 و 300 نفر از برادران و مسجد صاحب الزمان (عج) با 300 از خواهران بیشترین میزان پذیرش معتکفین را دارند.

صادقی کیا افزود: در مراسم اعتکاف امسال کمترین میزان تحصیلات معتکفین فوق دیپلم و بالاترین آن دکترا می باشد لذا برنامه های متنوع و مطلوبی از جمله سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم ، پاسخگویی به احکام و شبهات ، برپایی ختم قرآن کریم و ادعیه ، برگزار خواهد شد.

وی گفت: در همین رابطه با تشکیل چهار جلسه از سوی ستاد اعتکاف در دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان ری، هماهنگی لازم با مسوولان مساجد برای حفظ خلوت معتکفین و وحدت رویه از سوی برگزارکنندگان در سطح شهرستان، اقدامات مطلوبی صورت گرفت.

مراسم معنوی اعتکاف (ایام البیض) به مدت سه روز از 23 تا 25 اردیبهشت ماه جاری همزمان در مساجد سراسر کشور در شهرستان ری نیز برگزار می شود.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment