حضور 3 هزار رباتیک کار تهرانی در شهرری

شهردار منطقه 20 گفت: مسابقه نهایی کانون رباتیک محله‌های شهر تهران فردا به میزبانی شهرری و با حضور 3 هزار رباتیک کار آغاز می‌شود.

به گزارش راگانیوز، منصور کتانباف ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای دومین سال پیاپی منطقه 20 میزبان جشنواره نهایی رباتیک مناطق 22 گانه شهر تهران است، اظهار کرد: بیش از 900 تیم برگزیده رباتیک بالغ بر سه هزار رباتیک کار از کانون‌های رباتیک جشنواره شکوفای 374 محله شهر تهران به دبیرخانه مرکزی معرفی شده‌اند که رقابت نهایی آنها یکم و دوم اسفند ماه به میزبانی منطقه 20 برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی کانون رباتیک شهر تهران با اشاره به اینکه ارزیابی علمی این رقابت توسط کمیته ملی ربوکاپ کشور و با حضور نخبگان بین‌المللی انجام می‌شود اظهار داشت: رقابت نهایی در 10 لیگ پارک نوری، فوتبالیست کنترلی، مبارز، رالی، خدمتکاری، جاده صاف کن، شکارچی نور، آتش نشان، حل ترافیک شهری و آزاد به نحوی اجرا می‌شود که غرفه‌ها به امکانات فنی IT و ارتباطی مجهز هستند.

وی رده سنی رباتیک کاران را 5 تا 18 سال برشمرد و  ادامه داد: در لیگ آزاد تحت عنوان خلاقیت، نمایشگاهی از ربات‌هایی که در خدمت حل معضلات شهری و شهروندی هستند به نمایش می‌گذاریم.

کتانباف محل برگزاری مسابقه را ورزشگاه شهید مدرس جنب مترو شهرری عنوان کرد و افزود: نتایج نهایی رقابت‌ها و افراد برگزیده در هر لیگ در مراسم اختتامیه جشنواره رباتیک که سوم اسفندماه در فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود اعلام خواهد شد.

شهردار منطقه 20 تهران با اشاره به اینکه بر اساس تجربه سال پیش در زمان برپایی این جشنواره پذیرای بیش از چهار هزار شهروند در منطقه 20 هستیم، یادآور شد: برگزاری این رقابت علمی در منطقه جنوبی تاثیر به سزایی در شناساندن نقاط قوت و پتانسیل‌های این منطقه به دیگر شهروندان تهرانی دارد.

 

3تهرانیحضوردررباتیکشهرریهزارکار
نظرات (0)
Add Comment