حوادث و بلایای طبیعی از مهمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های زندگی بشر است

نایب رئیس شورای اسلامی باقرشهر

هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندی‌ها و آگاهی رساندن به مردم و مسئولان است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی شورای اسلامی باقرشهر ،علیرضا قربانعلی  به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی اظهار داشت :حوادث و بلایای طبیعی از مهمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های زندگی بشر است.۴۲ مورد بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه که منجر به ایجاد خسارت جانی و مالی می‌شود، وجود دارد که ۲۴ مورد از آنها در ایران شناسایی شده‌اند.امروزه  بیش از ۶۰ درصد از مردم به دلیل آگاهی نداشتن دقیق از نحوه مقابله با حوادث و بلایایی طبیعی جان خود رااز دست می‌دهند .

وی کسب آمادگی را یکی از بهترین روش‌های پیشگیری در کاهش خطرهای ناشی از زلزله دانست و افزود: ارائه آموزش‌ به شهروندان به منظور آشنایی با پدیده زلزله و نحوه مقابله با خطرات ناشی از آن امری ضروری است و باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

در پایان ایشان با توجه به  قرار داشتن شهر در کنار گسل کهریزک و گسل ری گفت آموزش شهروندی در باقرشهر بخصوص در بین دانش آموزان باید مورد توجه خاص مسئولان  قرار گیرد تا در صورت بروز حادثه کمترین آسیب را داشته باشیم .

راگا نیوزریشهرریشورای اسلامی باقرشهرعلیرضا قربانعلی
نظرات (1)
Add Comment
  • پیمان

    امیدوارم به جوانان واقعا ارزش بدهیم چرا که جوانان اینده ساز کشور عزیزمان هستند و من خیلی خوشحال شدم از اینکه جوانانی در این سن و سال در راس امور هستند.