حیات دوباره‌ی واحدهای تولیدی نیمه فعال در قرچک

به گزارش راگانیوز ، مسعود مرسلپور صبح امروز در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان قرچک با اشاره به موضوعات اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور اظهار کرد: بی‌شک راه توسعه اقتصادی کشور از مسیر حضور فعال بخش‌خصوصی چه در عمل و چه در عرصه تصمیم‌گیری می‌گذرد و توسعه اقتصاد باید با تمرکز بر این بخش‌ها آغاز شود.

وی افزود: در همین راستا باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی مراجع استانی، شهرستان قرچک در زمینه احصاء و احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال اقدامات خوبی را صورت داده است؛ با برنامه‌ریزی و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها و تلاش شبانه‌روزی، شاهد تحقق هرچه بیشتر اهداف و بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و اشتغال در کشور خواهیم بود.

مرسلپور تاکید کرد: باتوجه به لزوم تسریع در روند وضعیت پرونده‌های بخش کشاورزی معاونت عمرانی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی نسبت به تشکیل کمیته تخصصی و فنی جهت احصاء مشکلات و مقررات قانونی مربوط به گلخانه‌ها و دامپروری‌ها در حریم شهر اقدام نمایند؛ کمیته تخصصی موظف است ظرف مدت 3 روز کاری راهکارهای پیشنهادی را به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.

فرماندار قرچک تصریح کرد: باتوجه به چالش تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان و اهمیت احیاء و ارتقاء توان تولید و رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی، شهرک صنعتی قرچک گزارشی از نیازمندی‌های مواد اولیه کارخانجات مستقر در شهرک صنعتی ارسال نماید.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان قرچک گفت: باتوجه به شروع عملیات واگذاری فاز 2 شهرک صنعتی، مدیریت این شهرک نسبت به اعلام نیازمندی‌های زیرساختی و مشکلات موجود اقدام کند.

وی تاکید کرد: باتوجه به مشکلات مطرح شده از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت در خصوص بهداشت آب برخی کوره‌های آجر پزی، اداره آب و فاضلاب شهرستان با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به بازدید و رفع مشکل احتمالی اقدام و گزارش آن را به فرمانداری ارسال نمایند.

فرماندار قرچک خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت پاسخ استعلام اسناد مالکیت شهرک صنعتی قرچک ارائه و شهرک صنعتی با هماهنگی معاونت عمرانی فرمانداری تا حصول نتیجه پیگیری و اقدام لازم معمول نمایند.

مرسلپور در ادامه این جلسه به اقدامات صورت گرفته در حوزه تنظیم بازار و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: می بایست در این شرایط حساس نسبت به کنترل و  ثبات در بازار توجه بیشتری شود و زمینه فروش و عرضه محصولات به بازار برای تولیدکنندگان فراهم گردد.

گفتنی است دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان قرچک با دستور جلسه ارائه گزارش شهرداری از وضعیت روند پرونده‌های بخش کشاورزی و صنعت، ارائه گزارش اقدامات زیربنایی و دیگر موارد مربوطه توسط مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و ارائه گزارش بخشودگی‌های مالیاتی به ریاست مسعود مرسلپور فرماندار و با حضور مصطفی زینت بخش معاون برنامه‌ریزی اداری مالی فرمانداری، و سایر اعضاء در محل فرمانداری برگزار شد.

فارس

بازارتولیداتراگانیوزقرچک
نظرات (0)
Add Comment