خدمات رسانی بهداشتی و درمانی با طعم اردوی جهادی + تصاویر

به گزارش راگانیوز ، همزمان با هفته سلامت، بسیج جامعه پزشکی ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره) با همکاری حوزه مقاومت ۴۵۶ حضرت زینب(س) کهریزک، با حضور در مناطق محروم این شهر به ارائه خدمات مختلف بهداشتی و درمانی اقدام نمود.

یکی از مهمترین ویژگیهای بسیج جامعه پزشکی، برگزاری اردوهای جهادی است که علاوه بر کمک به محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور،  ارائه حرکتی معنوی و ارزشمند است که می توان با هدف خودسازی به آن توجه داشت.

در این راستا بسیج جامعه پزشکی ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره)، از یکسال گذشته اقدام به برگزاری اردوهای جهادی و اعزام پزشکان و متخصصان حوزه درمان به مناطق محروم بخش کهریزک و فشافویه کرده است و در این قالب به مردم مناطق محروم کمک رسانی می کند.

دکتر سید هاشم حسینی مسئول بسیج جامعه پزشکی ناحیه روح اله(ره) در گفتگو با خبرنگار باقرشهرنیوز با اشاره به اینکه برپایی این اردوها کمک بسیاری به مردم مناطق محروم می کند، اظهار داشت: پزشکان ومتخصصان ما با شوق و اشتیاق به کمک مردم محروم و نیازمند آمده اند و بدون هیچ چشم داشتی اقدام به فعالیت های بهداشتی و درمانی می کنند.

وی افزود: اگرچه هدف اردوهای جهادی فعالیت در تمام عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و عمرانی است ، اما توجه به بهداشت و درمان مناطق محروم مهمترین رسالت اردوهای جهادی در عرصه بهداشت و درمان است.

حسینی در مورد اردوی جهادی فوق نیز گفت: همزمان با هفته سلامت که از دوم تا نهم اردیبهشت ادامه دارد، بسیج جامعه پزشکی ناحیه روح اله(ره) وابسته به سپاه سیدالشهداء(ع)، اقدام به برگزاری یک اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در منطقه کهریزک نمود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه، ۵ متخصص شامل پزشک عمومی، چشم پزشک، متخصص اعصاب و روان، فوق تخصص اطفال و کارشناس مامایی که همگی از اساتید دانشگاه نیز هستند، حضور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار هفته سلامت امسال کنترل دیابت است، در این بحث هم فعالیت زیادی داشتیم و با کنترل دیابت و فشار خون و ارائه توصیه های لازم، سعی در خدمات رسانی مطلوب تر به مردم محروم این منطقه داریم.

دکتر حسینی تصریح کرد: دیابت یک بیماری است و زمینه ساز بسیاری از بیماری های دیگر مانند بیماری های قلبی و عروقی می شود که اگر در مراحل اولیه شناسایی شود، قابل کنترل و درمان است ولی اگر شناسایی نشود، تمام ارگان های بدن شامل مغز، چشم ها، کلیه و حتی کبد را تحت تاثیر قرار دهد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی ناحیه روح اله(ره) افزود: متاسفانه با تغییر سبک زندگی مردم در جامعه و تغییر ذاعقه مردم و علاقه به مصرف فست فودها و کم تحرکی بعد از آن و سایر فشارهای روحی و روانی، دیابت به شدت در حال گسترش در بین مردم جامعه شده است.

وی در پایان پیرامون اهمیت برگزاری اردوهای جهادی در جامعه اظهار داشت: اردوهای جهادی صرف نظر از کاری که برای مردم صورت می گیرد، خود نمایش واقعی از یک کار جهادی است که در آن عناصر همدلی، محبت، همیاری، فداکاری، ایثار و کمک به همنوع جلوه‌گر خواهد شد.

اردوجهادیریسلامتشهرریکهریزک
نظرات (0)
Add Comment