خدمت بی منت به مردم شاخصه اصلی دولت تدبیر و امید است

دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور: دولت یازدهم خود را در مقابل مردم وظیفه مند ، پاسخگو و مسئولیت پذیر دانسته و بر خدمتگزاری بی منت به مردم به عنوان یک اصل اعتقاد راسخ دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز با حضور در شهرستان ری و زیارت بارگاه مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در جمع پر شور نمازگزاران شهرری به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه به تشریح دستاوردهای یکساله دولت تدبیر و امید پرداخت.

در این مراسم که سید حسین هاشمی استاندار تهران، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان حضور داشتند، وزیر کشور طی سخنانی  اظهار داشت: هفته دولت در اصل هفته ملت است ، در نظام اسلامی که مبتنی بر  مردم سالاری دینی بنا شده است تمام مشروعیت حکومت از مردم و اسلام گرفته می شود و با رای و نظر ولی فقیه شکل می گیرد،لذا همه مسئولین اعم از رئیس جمهور، رئیس مجلس و اعضاء مجلس خبرگان رهبری و شوراها با رای مردم انتخاب می شوند، به عبارتی صاحب اصلی نظام  مردم هستند و مسئولین در مقابل مردم پاسخگو و  مسئولیت پذیر می باشند.

وی در ادامه افزود: در طول سالهایی که از عمر نظام گذشته دوام و قوام و پیشرفت نظام و انقلاب بعد از لطف خدا و هدایت های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری مبتنی بر پشتیبانی و حمایت های مردم بوده است.

وزیر کشور با اشاره به وظیفه اصلی دولت تدبیر و امید در خدمتگزاری به مردم خاطر نشان کرد: هیات محترم دولت و تمام دستگاههای اجرائی خود را در مقابل مردم مسئول می دانند و بر خود وظیفه می دانند که مطالبات مردم را که مهمترین آن حرکت در مسیر شهدا و حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب و ایجاد اشتغال، رفاه اقتصادی برای مردم است را پیگیری و تحقق بخشند.

وی ضمن تشریح وضعیت کشور در حوزه های مختلف تصریح کرد: در سال 91 و ابتدای سال 92 کشور در حوزه های مختلف اقتصادی ، سیاسی اعم از سیاست داخلی و خارجی و فرهنگی با مشکلات عدیده ای مواجه بود و شدیدترین فشارهای اقتصادی، سیاسی را متحمل می شد.

رئیس شورای امنیت کشور در ادامه افزود:کشور در حوزه اقتصاد با قطعنامه ها و فشارهای اقتصادی شدیدی از سوی آمریکا و همپیمانانش مواجه بود و هر از چندگاهی شاهد تصویب قطعنامه ها و تحریم های جدید جهت فشار بر اقتصاد کشور و جلوگیری از رشد توسعه اقتصادی بودیم.

رحمانی فضلی ایجاد اخلال در فروش نفت و ممانعت از انتقال پول به مقصد ایران و بلعکس و ممانعت از عقد قرارداد با شرکت های کشتیرانی کشور را از جمله فشارهای اقتصادی برشمرد که دشمنان نظام در جهت ضربه زدن به نظام از آن استفاده کردند و خاطر نشان کرد: شرایط اقتصادی داخلی نیز با توجه به عدم ثبات نرخ ارز، طلا و تجارت کالا در بازار کشور و همچنین افزایش معوقات بانکی ، نظام اقتصادی کشور را با بحران جدی مواجه کرده بود.

وزیر کشور در خصوص سیاست داخلی نیز افزود: درگیری بین روسای قوا و برخی مسئولین که نگرانی های مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشت نوعی بی ثباتی ، دغدغه و دل نگرانی هایی در کشور ایجاد کرده بود، لذا دشمنان نظام چشم به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 دوخته بودند تا با تکرار تنش هایی که در سال 88 بوجود آمد ضربه ای اساسی به نظام بزنند، لیکن با حمایت و تدبیر مقام معظم رهبری و بصیرت مردم متدین و رفتار صحیح  کاندیداهای ریاست جمهوری حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری که در شعار سال 92 بیان شده بود محقق گردید و مردی از سلاله روحانیت و مورد تایید مقام معظم رهبری با سابقه انقلابی روشن و دانش اجرایی بسیار ارزشمند توسط مردم  برای اداره کشور انتخاب شد و امور اجرایی کشور را بر عهده گرفت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: طی یکسال گذشته با توجه به برنامه ها و اقدامات هوشیارانه و مدبرانه رئیس جمهور و حمایت های مقام معظم رهبری ، ما در حوزه سیاست خارجی شاهد خروج ایران از انزوای بین المللی بودیم و تبلیغات و جنگ روانی کشورهای غربی علیه ایران خاموش شده و در زمینه انرژی هسته ای امروز حق خود را در صحنه جهانی به تثبیت رسانده ایم.

 وی خاطر نشان کرد : هم اکنون مذاکرات هسته ای ما در جهت اثبات حق نیست برای تعیین حدود حق است و کشورهای 1+5 مجبور شده اند در جهت رسمیت شناختن این حدود گشایش هایی در روند مذاکرات ایجاد کنند .

وزیر کشور در خصوص تاثیر گذاری ایران در منطقه اظهار داشت:درمسائل و مشکلات بوجود آمده در سوریه ایران نقش مهم  و اساسی را ایفاء نمود که ثمره آن تثبیت حقوق مردم سوریه و شکست دشمنان این کشور شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در کشور عراق نیز با حمایت های بعمل آمده از سوی ایران جریان فرقه ای وابسته به سلفی ها و تکفیری ها وادار به عقب نشینی و شکست شده اند ، تا جائیکه چندی پیش رئیس اقلیم کردستان عراق نیز از حمایت ایران از کشور عراق و اقلیم کردستان در برابر سلفی ها و تکفیری ها تشکر کرد و این حمایت را  عامل اصلی در عقب نشینی و شکست داعش عنوان نمود.

دکتر رحمانی فضلی در ادامه اظهار داشت: پیروزی امروز مقاومت در فلسطین در برابر رژیم غاصب اسرائیل مرهون استقامت مردم غزه و حمایت و نقش آفرینی ایران در منطقه است و این حمایت را تا پیروزی مردم فلسطین و شکست رژیم صهیونیستی یک حمایت دائمی و اعتقادی دانست.

وی تبعیت از رهبری را از ویژگیهای مهم دولت یازدهم دانست و بیان داشت: در مسئله حمله گروهک داعش به عراق رئیس جمهور محترم در جلسه هیات دولت و جلسه شورای عالی امنیت ملی خط قرمز خود و نظام را عتبات عالیات دانست و در این زمینه دستورات لازم را صادر کرد، چرا که این مطالبه مردم مسلمان و مومن ایران است و رئیس جمهور نیز از متن همین مردم است و بر این مطالبه اعتقاد راسخ دارد.

وزیر کشور رفع مشکل بیکاری ، ایجاد وحدت و انسجام در بین گروه های سیاسی و توجه به وضع معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی کشور را از دغدغه های مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد:ما ابراهیم وار وارد آتش مشکلات و معضلات موجود در کشور شدیم ، اما یقین داریم با وحدت و انسجام و بسیج امکانات و ظرفیت ها با پیشتیبانی مقام معظم رهبری می توان از این مشکلات عبور کنیم و آینده ای روش برای کشور ترسیم نمائیم.

وی با اشاره به بی ثباتی در کشورهای منطقه و همجوار بیان داشت: هم اکنون در کشورهای پیرامون ما جنگ و خونریزی و بی ثباتی حاکم است، لیکن کشور ما با به برکت خون شهدا و حرکت در چارچوب قانون و منافع ملی با عنایت و رهنمود های مقام معظم رهبری و پشتیبانی شما مردم غیور و شهید پرور جزء با ثبات ترین کشورهای خاورمیانه و منطقه می باشد و حتما بر مشکلات موجود نیز با عزم و اهتمام دولت فائق خواهد آمد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور رشد 14درصدی کشفیات مواد مخدر را از جمله موفقیت های مهم در حوزه مواد مخدر دانست و افزود : سیاست ما در حوزه مواد مخدر سیاست اجتماعی کردن است و بر همکاری مردم در رفع این معضل تاکید ویژه داریم.

رحمانی فضلی در خصوص رشد تورم در کشور اظهار داشت:در یکسال گذشته رشد تورم از45درصد به 5/23 درصد رسیده است ودر حوزه تولید نیز رشد اقتصادی کشور از8/6-درصد به رشد  5/0 رسیده است که امیدواریم با توجه به ثبات اقتصادی حاکم بر کشور و ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار و رونق اقتصادی شاهد شتاب فزاینده  رشد اقتصادی کشور تا پایان سالجاری باشیم.

وزیر کشور در پایان از  ارائه بسته اقتصادی دولت به مجلس با هدف خروج از رکود اقتصادی خبر داد و افزود : دولت یک بسته سیاستی در حوزه اقتصاد به مجلس ارائه نموده و درخواست کرده که با قید یک فوریت در دستور کار مجلس قرار گیرد ، یقین داریم با تصویب این بسته کارهای مهمی در جهت حل مشکلات اقتصادی در بخش های مختلف به ویژه بخش صنعت و تولید کشور برداشته خواهد شد.

استاصلیامیدبهبیتدبیرخدمتدولتشاخصهشهرریمردممنتو
نظرات (0)
Add Comment