خطیب جمعه شهرری: پشتیبانی و ولایت مداری پیام فاطمه زهرا(س) به امت اسلامی است

راگانیوز- امام جمعه شهرستان ری گفت: پشتیبانی و ولایت مداری پیام حضرت فاطمه (س) به همه زنان و مردان امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ˈسید علی شاهچراغیˈ در نمازجمعه این هفته در مصلای بزرگ شهرری اظهار داشت: مهم ترین ویژگی حضرت فاطمه(س) ولایت مداری، پیروی از راه امامت تا آخرین لحظه زندگی اش و حتی شهادت در این راه بود که این امر نیز می تواند به عنوان الگویی مهم در زندگی ما نیز تبیین شود.

وی افزود: حجاب و عفاف، نشانه ارزش و جایگاه بانوان در اجتماع است و اگر اسلام بر گوشه نشینی زنان در خانه اصراری داشت هرگز حجاب و عفاف را به عنوان مصونیت برای زنان انتخاب نمی کرد از این رو زنان باید با این دو گوهر گرانبهای انسانی در صحنه حاضر باشند و در زندگی خود با پیروی و الگوپذیری از شخصیت والای حضرت فاطمه(ع) بهترین شیوه زندگی را برگزینند.

وی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی تمام سعی و تلاش خود را برای ایجاد شکاف میان مردم و ولایت فقیه را به کار بسته است.

وی تصریح کرد: ما نیز با پیروی از فاطمه (س) تا آخرین قطره خون خود از ولی فقیه زمان خود دفاع خواهیم کرد.

خطیب جمعه شهر ری گفت: حضرت فاطمه با تمام خصوصیات اخلاقی و فرهنگی، عصمت، حیا ، حجاب و عفاف، علم و دانش و ایمان و عبادت خود توانست بهترین مادر و الگوی تمام مادران اسلام فرزندانی را تربیت کند و تحویل جامعه داد که لحظه لحظه های زندگی آنها الگویی برای زنان و مردان تمام دوران است.

شاهچراغی در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن سال نو افزود: امسال عید نوروز در بین دو فاطمیه قرار گرفته توقع این است که حریم ها شکسته نشود.

وی تاکید کرد: ما مخالف شادی نیستیم ولی امیدواریم برخی از مردم در شادی خود مرتکب گناه نشوند، دید و بازدید و صله رحم، جشن و سفر داشته باشیم اما همراه با گناه و حرام نباشد تا حرمت حضرت زهرا شکسته نشود. الحمد لله اکثر مردم حریم نگه دار و محب اهل بیت هستند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment