خط 9 اتوبوس تندرو در بزرگراه امام علی(ع) بصورت آزمایشی راه اندازی شد

راگانیوز – معاون شهردار منطقه 20 گفت: خط شش کیلومتر مسیر رفت و برگشت از خط 9 بی.آر.تی در بزرگراه امام علی(ع) بصورت آزمایشی راه اندازی شد.

 

ˈعلیرضا اسفراینی نژادˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مسیر خط 9 بی.آر.تی شهر تهران که از بزرگراه امام علی (ع) عبور می کند و موجب اتصال دارآباد به شهرری می شود، افزود: شش کیلومتر مسیر رفت و برگشت از مسیر ویژه این خط با 7 ایستگاه دو طرفه در منطقه 20 بصورت آزمایشی راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: نصب پل های عابر پیاده برای دسترسی ایمن مسافران به ایستگاه های این سامانه نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: استقبال شهروندان از خطوط بی آرتی نشان می دهد مردم از ترافیک بزرگراه ها خسته شده اند و راه نجات از ترافیک سنگین را در توسعه سامانه اتوبوس های تندرو می دانند. به طوری که در بسیاری از نظرسنجی های صورت گرفته درصد بسیار زیادی از شهروندان خواستار گسترش حمل و نقل عمومی با اولویت مترو و خطوط بی.آر.تی هستند.

به گفته اسفراینی نژاد، با راه اندازی خط 9 بی آر تی، تعداد خطوط اتوبوسرانی تندرو به 9 خط افزایش پیدا کرده و این به آن معناست که تا رسیدن به افق چشم انداز طرح جامع ترافیک تهران، تنها یک خط بی.آر.تی فاصله دارد.

وی تصریح کرد: پروژه احداث خط بی.آر.تی بزرگراه امام علی(ع) از یک مسیر درون شهری شمالی- جنوبی در شبکه ارتباطی محدوده شرق تهران با طولی در حدود 36 کیلومتر از بزرگراه ارتش (شهرک لاله، پایانه لاله) در شمالی ترین قسمت آغاز می شود و در ادامه از بزرگراه امام علی (ع) عبور کرده و در جنوبی ترین قسمت تا بزرگراه شهید کریمی (بلوار شهیددستواره، پایانه جوانمرد قصاب) ادامه می یابد.

اسفراینی نزاد با اشاره به احداث 52 ایستگاه و 2 پایانه مسیر خط 9 بی آر تی از ایستگاه های سبلان، اکبر نژاد، شهید مدنی، دماوند، صفا و ابراهیمی به عنوان 6 ایستگاه احداثی توسط سازمان مهندسی و عمران شهرداری در این پروژه یاد کرد و افزود: از مجموع 52 ایستگاه، 17 ایستگاه به صورت 2 طرفه و 35 ایستگاه به صورت یک طرفه است.

او در ادامه گفت: 13ایستگاه دو طرفه و 14 ایستگاه یک طرفه در بزرگراه شهید کریمی، 14 ایستگاه دو طرفه و 18 ایستگاه یک طرفه در بزرگراه امام علی(ع) و 13 ایستگاه یک طرفه در بزرگراه ارتش در این مسیر احداث شده است.

اسفراینی نزاد خاطر نشان کرد: حرکت در راستای توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا از اهم اهداف اجرایی این پروژه است که با قابلیت جاب

وی همچنین به جداسازی مسیر عبوری اتوبوس های تندرو و احداث سکوهای ایستگاه های این خط در منطقه 20 اشاره کرد و افزود: جاده معدن، بزرگراه شهید کریمی، دیلمان، اداره گذرنامه، بلوار شهید دستواره، پایانه مترو جوانمرد قصاب و میدان نماز از ایستگاه های خط 9 بی.آر.تی است.

اسفراینی نژاد با اشاره به اینکه خط 9 بی.آر.تی از هشت منطقه شهر تهران عبور می کند، ادامه داد: بهره برداری از این خط به صورت سراسری در مناطق 1، 4، 7 ، 8، 13، 14، 15، 20 انجام شد.

وی به امتداد شش کیلومتری بزرگراه امام علی(ع) در شهرری اشاره کرد و اظهار کرد: اجرای 17 هزار متر خط کشی محوری به صورت منقطع و ممتد، نصب تابلوهای ترافیکی هشداردهنده، ایمنی و راهنمای مسیر و دوربین تصویری ثبت تخلفات رانندگی از تمهیدات ترافیکی انجام شده در این بزرگراه بوده است.

تاکید کرد: تسهیل تردد شهروندان، کاهش بارترافیکی، دسترسی آسان به دیگر خطوط حمل و نقل عمومی و افزایش ظرفیت جا به جایی مسافران در شبکه حمل ونقل عمومی را از جمله اهداف مهم تشکیل این سامانه در بزرگراه امام علی بود.

وی با اشاره به قرار گرفتن سه ایستگاه این سامانه یادآور شد: خط سامانه اتوبوس های تندرو بزرگراه امام علی(ع) دارای چهار ایستگاه است که از دارآباد شروع شده و به ایستگاه جوانمرد قصاب در منطقه 20 ختم می شود.

اسفراینی نژاد، تسهیل تردد شهروندان، کاهش بارترافیکی، دسترسی آسان به دیگر خطوط حمل و نقل عمومی و افزایش ظرفیت جا به جایی مسافران در شبکه حمل ونقل عمومی را از جمله اهداف مهم تشکیل این سامانه در بزرگراه امام علی ذکر کرد.

وی هزینه پرداختی این خطوط را که مسافران باید پرداخت کنند با کارت خوان 460 تومان و نقدی 600 تومان اعلام کرد.

افتتاح خط 9 بی آرتی با حضور مسوولان روز بیست و ششم اسفند ماه به بهره برداری کامل خواهد رسید.

9آزمایشیاتوبوساماماندازیبزرگراهبصورتتندروخطدرراهشدشهرریعلیع
نظرات (0)
Add Comment