خوشنویسی عرصه جولان احساسات والا انسانی است

شهرری- راگانیوز- یک هنرمند خوشنویسی در شهرری گفت: خوشنویسی بخصوص نستعلیق که خط کاملا ایرانی است عرصه جولان احساسات و عواطف پاک و والای انسانی است.

 

ˈکیوان محب خسروی ˈ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در خوشنویسی هر پیچش و گردش آن گذر از بحران های انسانی است در این هنر که میراث بزرگانی چون میرعماد و میرزا غلامرضا اصفهانی است هنر جو پس از رسیدن به گوهر پاک هنری گویی دارای شخصیت ثانوی می شود.

وی اظهارداشت: گوهر هنر دارای جلوه های گوناگون است و هنر خوشنویسی گویی آیینه ای است که انوار مختلف را منعکس می کند و هر کدام را با زاویه ای خاص بر جایگاهی می نشاند.

محب خسروی بیان داشت: هنر خوشنویسی که با نگارش قرآن عجین است و اصولا هنرمندان قدیم و قدمای این فن برای هدف نگاشتن قرآن به این وسیله متوسل می شدند امروزه به جایگاهی رسیده است که بسیار جای پژوهش و تامل دارد و خود رشته ای در میان رشته های هنری که تاریخی بسیار دیرین دارند قرار گرفته است.

وی افزود: درسال های اخیر استقبال جوانان از این هنر روز افزون شده و هنرجویان خوشنویسی از نظر آماری شاید نسبت به هنر جویان دیگر از فزونی خاصی برخوردار باشد که امیدواریم مسوولین توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

13آبانآتشکده ریآموزش و پرورش کهریزکباقرشهربخشداری کهریزکبهشت زهرابهشتیجمالی پورجنوب تهرانحسن آبادحضرت عبدالعظیم (ع)خبری جنوب تهرانخوشنویسیدولت آبادراگاراگانیوزریری باستانری نشینسعید استاد فرجشهردارشهردار باقرشهرشهردار منطقه 20شهردار کهریزکشهرداریشهرداری باقرشهرشهرداری شهرریشهرداری کهریزکشهرریشهرستان ریشورآبادشورای اسلامی باقرشهرشورای اسلامی کهریزکعربیعطر سیبفرماندار ریفرماندار ویژه شهرستان ریفرمانداری شهرستان ریقله گبریمعاون شهردارمنطقه 20ناحیهنازی آبادپالایشگاه تهرانچشمه علیکتانبافکهریزک
نظرات (0)
Add Comment