دانشگاه آزاد اسلامی در دولت تدبیرو امید حرف های زیادی برای گفتن دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از 40 درصد از آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد است، گفت: این دانشگاه در دولت تدبیر و امید حرف های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش راگانیوز ، ‘حمید میرزاده’ روز یکشنبه در ‘همایش دفاع مقدس و دانشگاه’ درمحل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام راحل شهرری اظهارداشت: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید دانشگاه آزاد اسلامی حرف های زیادی برای گفتن دارد و در این زمینه فضای مناسبی برای این دانشگاه مهیا شده است.

وی افزود: دانشگاه باید در تمامی عرصه ها فعالیت کند و هدف اصلی آن ارتقا سطح علمی کشور و شکوفا شدن توانمند یهای جوانان این مرز وبوم است.

وی با اشاره به ظرفیت و نقش این دانشگاه در جهش علمی و تولید علم تاکید کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود ایران اسلامی امروز درعرصه های مختلف علمی و فرهنگی به این جایگاه بین المللی دست نمی یافت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست های علمی نقشه راه که بایستی برای تحقق اهداف عالیه خود قدم برداریم بطور کامل به ما نشان داده اند.

میرزاده بیان داشت: به منظور جلوگیری از فرارمغزها از کشورباید ظرفیت های علمی خود را افزایش داده تا دانشجویان برای طی کردن دوره های فوق تخصصی ودکتری به خارج از کشور ترغیب نشوند.

وی افزود: دانشگاه بهترین مکان برای ادامه جنگ با دشمنان نظام اسلامی است زیرا در این سنگر با بصیرت وعلم افزایی دانشجویان توانند توطئه های آنان را بیش از پیش خنثی و موجبات ناامیدی و یاس دشمنان نظام را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه تعداد 500 هزار دانشجو هم اکنون درمقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، تاکید کرد: این مساله به معنای افزایش و رشد و توسعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده افزود: تا پایان سال 96 حدود 20 هزار نفر به هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه خواهد شد و در مجموعه این رقم به 47 هزار نفر خواهد رسید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: تعداد پنج هزار نفر از این افراد ظرف سالجاری به استخدام این دانشگاه در خواهند آمد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار تحصیلات تکمیلی استف گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سالجاری نزدیک به 220 هزار نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند.

میرزاده با بیان اینکه هم اکنون 52 درصد ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کردند، افزود: تا کنون نزدیک به 700 هزار نفر از بسیجیان فعال وارد دانشگاه آزاد شدند که این رقم بی نظیرو سهم دانشگاه آزاد در ارتقای سطح علمی بسیجیان باعث افتخاراست.

وی تاکید کرد : هم اکنون 400 هزار نفر دانشجو درس آشنایی با دفاع مقدس را برای نخستین بار به پیشنهاد شهید سوداگر مطرح شده بود در طی سیزده ترم با دو هزار 800 استاد گذرانده اند.

همایش ملی یکروزه ‘دفاع مقدس و دانشگاه’ صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام خمینی(ره) شهرری با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت نظام و مسوولان بلند پایه کشور و جامعه دانشگاهی برگزار شد.

آزاداسلامیامیدبرایتدبیروحرفدارددانشگاهدردولتزیادیشهرریهایگفتن
نظرات (0)
Add Comment