دبیرخانه “هادی” جشنواره “شمسه” منطقه 20 تهران آغاز به کار کرد

 

راگا نیوز: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 تهران از تشکیل دبیرخانه “هادی” جشنواره “شمسه” در مرکز ری شناسی و شروع ثبت نام در 12 رشته فرهنگی و هنری خبر داد.

 

به گزارش راگا نیوز، حبیب الله غفوری با اشاره به این مطلب گفت: به منظور شناسایی هنرمندان محلی و توسعه مشارکت شهروندان برای دومین سال پیاپی جشنواره فرهنگی، هنری و آیینی “شمسه” در این منطقه آغاز به کار کرده و دبیرخانه “هادی” آن در مرکز ری شناسی این منطقه تشکیل شده است.

 

وی محلهای ثبت نام این جشنواره را مرکز ری شناسی و سرای محلات این منطقه برشمرد و افزود: زمینه مشارکت شهروندان علاقه مند در 12 رشته قرآن و زندگی، نهج البلاغه، دعا و نیایش، شعر و ادب، گرافیک و تصویرسازی، عکس، کاریکاتور، نقاشی و تندیس، خوشنویسی، فیلم، نمایش و موسیقی فراهم شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 تهران حضور و دستاوردهای نخستین جشنواره “شمسه” که در سال گذشته برگزار شد را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: محورهای فعالیت این جشنواره در سطح محله ها است که با رویکرد پیشرفت و توسعه، افزایش حس تعلق، شناسایی توانمندیها و هویت بخشی به محلات انجام می شود.

مرکز ری شناسی شهرداری منطقه 20 تهران در شهرری، میدان هادی ساعی، میدان مدرس واقع شده است و شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 55905783 تماس بگیرند.

همایش “زندگی سالم، بدون دخانیات ” در منطقه 20 تهران برگزار شد

همایش “زندگی سالم، بدون دخانیات” به منظور ارتقای اطلاعات عمومی شهروندان و افزایش سلامت عمومی خانواده ها از سوی شهرداری منطقه 20 تهران برگزار شد.

شهردار ناحیه منطقه 20 تهران گفت: این همایش با موضوع راههای پیشگیری از استعمال دخانیات، سنین خطر در نوجوانان و جوانان و گرایش به مصرف دخانیات، موارد جایگزین برای استعمال دخانیات در سرای محله اقدسیه و با حضور شهروندان علاقه مند برگزار شد.

محمدرضا لطفعلی با اشاره به برگزاری کارگاه های مهارت آموزی برای شهروندان و آشنایی با راههای ارتباط مؤثر با دیگران افزود: علاوه بر همایش مورد اشاره، کارگاه آموزشی مهارتهای خودشناسی با تأکید بر راههای ارتباط مؤثر بادیگران، عزت و اعتماد به نفس، تأثیر ارتباط مؤثر در موفقیت، راههای کنترل خشم، راههای ابراز محبت و افزایش توانمندیهای فردی و اجتماعی نیز در سرای محله اقدسیه برگزار شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا و به منظور آشنایی شهروندان  با نحوه ارتباط مؤثر با سالمندان، کارگاه آموزشی روانشناسی سالمندان در سرای محله صفائیه برگزار شد و علاقه مندان با نحوه ارتباط مؤثر با سالمندان، بیماریهای شایع در سالمندان، اهمیت تغذیه در بهبود روحیه و قوای جسمانی آنها آشنا شدند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment