در آستانه فصل بارندگی بیش از 50 هزار متر طول کانال‌های منطقه 20 لایروبی شد

 

راگا نیوز: معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20تهران از لایروبی 51 هزار و 920 متر طول کانال شبکه آب‌های سطحی و جمع‌آوری پنج هزار و 300 تن ضایعات از مخازن 600 هزار مترمکعبی این منطقه خبر داد.

سعید شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به این خبر گفت: در آستانه فصل بارندگی و به‌منظور مهار سیلاب و جلوگیری از آب‌گرفتگی احتمالی، لایروبی 51 هزار و 920 متر طول کانال شبکه آب‌های سطحی و جمع‌آوری پنج هزار و 300 تن ضایعات از مخازن 600 هزار مترمکعبی، طی شش ماهه اول سال جاری در این منطقه انجام شده است.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه 24 هزار و 500 مترطول مربوط به کانال‌های درجه یک و 27 هزار و 420 مترطول به کانال‌های درجه دوم و سوم بوده است، خاطرنشان کرد:‌ مخازن 600 هزار مترمکعبی واقع در صالح‌آباد به‌ عنوان تعدیل کننده آب‌های سطحی شهر تهران هستند که عملیات لایروبی آن به‌صورت مکانیزه و مستمر انجام می‌شود و ضایعات جمع‌آوری شده به مرکز زباله کهریزک منتقل می‌شوند.

وی به حفاری و لایروبی 34 حلقه چاه جذبی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور حفظ منابع تامین آب و افزایش آبدهی، قنوات دولت‌آباد – قیصریه واقع در ضلع جنوب محله 13 آبان، مستوفی واقع در محله صفائیه و دانگه واقع در محله 13 آبان که به‌ عنوان سه رشته قنات مهم این منطقه هستند به‌ صورت مستمر لایروبی و احیا می‌شوند.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 تهران در پایان افزود: نصب 620 متر طول فنس در حاشیه کانال‌های شبکه آب‌های سطحی این منطقه و جمع‌آوری 210 متر طول فنس کانال فیروزآباد درمسیر بزرگراه امام علی (ع) از دیگر اقدامات این حوزه در شش ماهه ابتدای سال جاری بوده است.

 

شهرری
نظرات (0)
Add Comment