در آستانه هفته ملي مهارت؛ نخستين نمايشگاه مشترك كود اورگانيك ورمي كمپوست برگزار مي شود

حميدرضا خانپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، هدف از برگزاري اين نمايشگاه را آشنايي جوانان جوياي كار با كارآفريني، فضاي كسب و كار و آموزش هاي توليد محور دانست.
وي افزود: با مشاوره و راه اندازي كارگاهها و مزارع ورمي كمپوست گام بلندي در راستاي حماسه اقتصادي و اشتغال مولد و پايدار جوانان بر مي داريم.
مدير كل استان تهران استفاده از كود ورمي كمپوست در سلامت محيط زيست را مهم ارزيابي كرد و بيان داشت: افزايش حاصلخيزي و بهبود خاك، توليد مكمل غذايي براي درختان و افزايش محصول از مزاياي استفاده از كود ورمي كمپوست به شمار و مصرف مداوم از كودهاي شيميايي سلامت محيط زيست را به مخاطره مي اندازد.
وي با تأكيد بر نياز بخش كشاورزي به كود ورمي كمپوست، اظهار داشت: با تخصيص تسهيلات مشاغل خانگي براي توسعه توليد اين محصول در استان علاوه بر خودكفايي مصرف داخلي ارز‌آوري را براي كشورمان به ارمغان مي آورد.
خانپور با اشاره به برگزاري كلاسهاي آموزشي تهيه ورمي كمپوست گفت: اين نمايشگاه از ابتداي ماه مبارك رمضان به مدت ۱۷ شب از ساعت ۲۱ الي ۲۴ در شهرري، روبروي فروشگاه هايپرسان، ورزشگاه قمر بني هاشم در حال برگزاري مي باشد.
يادآور مي شود؛ هفته ملي مهارت از سوم تا دهم مرداد ماه برگزار مي شود.

نظرات (0)
Add Comment