دعوت از همه شهروندان کهریزک برای شرکت در طرح آتش نشان داوطلب

به گزارش راگانیوز ؛ «وحید فروغی» با اعلام این خبر گفت: به منظور افزایش سطح آگاهی و مهارت شهروندان در زمان مواجه با حوادث ، اولین دوره فراگیر آموزش آتش نشان داوطلب در مرکز آتش نشانی کهریزک برگزار می شود .

وی هدف از آموزش و تربیت آتش‌نشان داوطلب را افزایش مشارکت مردم در ایمنی شهر عنوان کرد و گفت: با این آموزش‌ها یک فرد عادی جامعه علاوه بر داشتن حرفه خود در مواقع لزوم یک آتش‌نشان داوطلب محسوب می‌شود که در زمان وقوع حوادث قادر به نجات جان خود و خانواده و اطرافیان خود می شوند.

مسئول مرکز آتش نشانی کهریزک در ادامه اظهار داشت: این دوره های آموزشی در دو بخش مقدماتی وتخصصی برگزار می شود و همه شهروندان در همه رده سنی  می توانند در این دوره های آموزشی شرکت کنند که پس از گذراندن دوره کامل آموزش و آزمون به همه شرکت کنندگان گواهینامه مهارتی اعطاء می شود.

فروغی خاطرنشان کرد: افزایش سطح آگاهی در جامعه نسبت مستقیمی با کاهش حوادث و افزایش ضریب ایمنی شهر و شهروندان دارد از این رو در این دوره های آموزشی همه اصول اولیه و تخصصی ایمنی آموزش داده می شود و آتش نشان داوطلب علاوه بر آشنایی با فعالیت های سازمان آتش نشانی، تئوری حریق ، کف و کف سازها ، امداد و نجات ، کمکهای اولیه ، شلنگها و لوله های نواری (تئوری و عملی) ، خاموش کننده های دستی ، عملیات اطفاء حریق (تئوری و عملی) را آموزش می بینند.

وی در پایان تصریح کرد: این دوره های آموزشی رایگان بوده و همه شهروندان حتی  دانش آموزان هم شانس حضور در این دوره های آموزش فراگیر را دارند تا در زمان وقوع حوادث بتوانند به عنوان یک آتش نشان داوطلب به دیگران خدمت کنند.

علاقه مندان جهت ثبت نام در دوره های آموزی می توانند به ایستگاه شماره یک و دو آتش نشانی شهر کهریزک مراجعه کرده و ثبت نام اولیه را انجام دهند.

اتش نشانیداوطلبکهریزک
نظرات (0)
Add Comment