دفاع مقدس و جبهه ها را بسیج اداره می کرد/بسیج دانش آموزی باید در مدارس تقویت شود

به گزارش راگانیوز ، آیت اله سید احمد موسوی خطیب جمعه بخش کهریزک ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور عاشقان آل‌الله و اقشار مختلف مردم بخش کهریزک در مصلی بزرگ باقرشهر برگزار شد، پس از دعوت همگان به تقوای الهی به شرح بخشی از دعای امام زمان(عج) و مصادیق سرقت در جامعه پراخت.

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) گفت: چهار چیز است که اگر در کسی وجود داشته باشد، اسلامش کامل شده و گناهان از او دور و در نهایت خداوند روز قیامت از او راضی خواهد بود و همه ما باید با رعایت این ۴ مورد، تلاش کنیم که رضایت خداوند را جلب نمائیم.

وی افزود: وفای به عهد و پیمان، صادقانه سخن گفتن با مردم، حیا از خداوند و مردم، خوش خلقی با خانواده و نزدیکان؛ مواردی هستند که اگر رعایت شود، به فرموده امام سجاد(ع) رضایت خداوند را هم همراه خواهد داشت؛ با تفکر در این حدیث خواهیم فهمید که ریشه همه بدی های جامعه در دروغ است و کسی هم که از خدا و مردم حیا کند، هیچ کار زشتی را انجام نمی دهد.

موسوی در ادامه اظهار داشت: راهپیمایی ۱۳ آبان را در پیش داریم، امسال ۱۳ آبان روز پنجشنبه است و به خاطر اینکه پنجشنبه ها هم مدارس تعطیل هستند، در جلسه روز گذشته بخشداری مصوب شد که امسال راهپیمایی به صورت تجمع برگزار شود؛ انشاله راس ساعت ۱۰/۳۰ صبح روز پنجشنبه همه عزیزان و اقشار مختلف جامعه در مصلی بزرگ باقرشهر تجمع کرده تا این مراسم پرشور تر از سال های قبل برگزار شود.

وی تصریح کرد: با مرور تاریخ انقلاب اسلامی می توان به سه «۱۳ آبان» اشاره کرد، اولی در سال ۱۳۴۳ ، دومی در سال ۱۳۵۷ و آخری هم در سال ۱۳۵۸ رقم خورده است و در هرکدام از این سه مورد حوادثی اتفاق افتاده که در واقع آمریکای جنایتکار آن را به وجود آورده است و به همین دلیل هم این روز را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگزاری کرده اند.

خطیب جمعه بخش کهریزک در بخش بعدی سخنان خود به هشتم آبان روز بسیج دانش آموزی اشاره نمود و گفت: به مناسبت شهادت شهید فهمیده این روز را به روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نام گزاری کرده اند؛ در تاریخ انقلاب اسلامی بیش از ۲۶ هزار شهید دانش آموز داریم که فقط یکی از آن ها شهید فهمیده است؛ از همین مکان به روح همه شهدای دانش آموز درود می فرستیم.

وی افزود: دفاع مقدس و جبهه های مقاومت را بسیج اداره می کرد و اکثریت بسیج نیز از همین دانش آموزان تشکیل شده بود، به این روز باید اهمیت داد و بسیج دانش آموزی را در مدارس تقویت نمود و شهدای دانش آموز را به نوجوانان و نسل نو معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: چهارم آبان هم روز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون است، امام عزیز در چهارم آبان ۱۳۴۳ در یک سخنرانی افشاگرانه علیه کاپیتولاسیون به شرح و تفسیر آن پرداخت که در نهایت منجر به تبعید ایشان به ترکیه شد.

وی افزود: کاپیتولاسیون قانون مصونیت قضایی آمریکایی های مقیم ایران بود، آن ها این قانون را در سایر کشور ها مثل افغانستان هم اجرا کردند؛ این قانون به این معنا بود که هر پرونده ای که یک طرفش آمریکایی باشد، دادگاه های ایران حق بررسی آن را ندارند که این ذلت و ننگ برای ملت بود و امام بزرگوار هم این خطر را احساس و فریاد زد.

سید احمد موسوی در ادامه به دهم آبان سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی امام جمعه قهرمان تبریز اشاره نمود که در سال ۱۳۵۸ به فیض شهادت رسیده بود و به روح و روان همه شهدای محراب به ویژه شهید قاضی طباطبایی درود فرستاد.

خطیب جمعه بخش کهریزک اظهار داشت: در سوریه و عراق کار مبارزه با تروریست خوب پیش می رود، در حلب سوریه محاصره تنگ تر شده و در موصل هم ۸۰ روستا آزاد و صدها تروریست به هلاکت رسیده اند و انشاله در آینده ای نزدیک این دو شهر آزاد شوند.

وی ادامه داد: پارلمان اروپا قطعنامه ای مبنی بر گسترش و عادی سازی روابط با ایران تصویب کرد و همزمان دو کشور اروپایی بوسنی و هرزگوین و فنلاند به ایران سفر کرده و رئیس جمهور این دو کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

موسوی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در دیدار با رئیس جمهور بوسنی اعتلاف نظامی غرب علیه تروریست را غیر واقعی دانست، اروپا باید این موضوع را درک کند که این اعتلاف واقعی نیست و آمریکا و اسرائیل و ترکیه و عربستان فقط به زبان قصد مبارزه دارند، اما در واقعیت با کمک های خود حامی تروریست هستند.

وی ادامه داد: کشورهای مستقل باید با تحکیم روابط و اثر نپذیرفتن از مستکبران با تروریست ها مقابله کنند؛ تحقیر جوانان مسلمان در غرب از زمینه های پیوستن به گروه های مختلف تروریستی است، مسئولان اروپایی باید بدانند که مسلمانان را نباید تحقیر کنند و به جوانان مسلمان نباید اتهام تروریست بودن بزنند، متاسفانه این جو در غرب حاکم است و همین تحثیرها باعث می شود جوانان به تروریست ها ملحق شده و انتقام بگیرند.

آیت الله سید احمد موسوی در پایان به اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور فنلاند هم گفت: کشتار مردم یمن به دست دولت سعودی بدترین نوع تروریست است، مقابله با تروریست نیازمند اراده جدی همه کسانی است که در قدرت های بین المللی نفوذ دارند و وکلای جهان و دولت ها و قدرت مندان باشرف دنیا باید برای هلاکت این پدیده اقدام کنند.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین دکتر محمدی فرد عضو شورای اسلامی کهریزک، اکبر اسدی رئیس ستاد نماز جمعه و سرگرد جمشیدی رئیس کلانتری باقرشهر برگزار شد.

باقرشهرشهررینماز جمعهکهریزک
نظرات (0)
Add Comment