دفتر مطالعات «ری پژوهی» ایجاد می شود

به گزارش  راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، جلسات این دفتر با حضور تنی چند از محققان، استادان دانشگاه و مسئولان شهرستان ری تشکیل خواهد شد و قرار است تمامی اسناد مکتوب و غیر مکتوب از دیرباز تا کنون جمع آوری و در اختبار محققان و دانشجویان قرار گیرد.

 به گزارش راگانیوز در نخستین نشست مقدماتی ایجاد دفتر مطالعات ری پژوهی، «مهدی ابوالحسنی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به اهمیت ایجاد این دفتر اشاره کرد و افزود: با وجود تاریخ چندین هزار ساله ری، هنوز مرکز مناسبی برای شناساندن تاریخ کهن این شهر وجود ندارد و منابع بصورت پراکنده و درحال از بین رفتن است.

وی افزود: این دفتر باید به مرکزی برای تحقیق پژوهشگران ایرانی وخارجی و دانشجویان علاقه مند به تاریخ ری تبدیل شود و رجال اهل ری و یا مدفون در ری و همچنین مکانهای تاریخی و جاذبه های گردشگری، بیش از گذشته به مردم معرفی شود.

در ادامه، حاضران به بیان موضوعاتی در خصوص نقشه راه و ترکیب اعضای شورا، تعیین مکان ثابت و مشخص با هویت مستقل برای دفتر مطالعات و ‌جمع آوری منابع مکتبوب و غیر مکتوب با تلاش اعضا اشاره کردند.

 

ایجاددفترریشهرریشودمطالعاتمیپژوهی
نظرات (0)
Add Comment