دوره آموزش تخصصی برای کتابداران کتابخانه های روستایی شهرستان ری

به گزارش راگانیوز ، به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان ری؛ این دوره با حضور مهر‌دخت وزیرپور مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سکینه خاتون مهدیان مشاور معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد، علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران، اکرم نادری معاون اداره کل، نگین چخماچی کارشناس مسئول اداره کتابخانه ها ی عمومی استان و  21 کتابدار روستایی از سطح استان تهران روز دوشنیه 9 آذر در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار شد.

در این دوره آموزشی نگین چخماچی کارشناس مسئول کتابخانه های عمومی استان مباحثی در دو حوزه نرم افزار مدیریت سامان و مجموع دستو رالعمل های اداره کل کتابخانه های عمومی را به طور کامل برای کتابداران تشریح کردند.

مهردخت وزیر پور ضمن شرکت در نخستین دوره آموزشی تخصصی کتابداران روستایی گفت: یکی از برنامه هایی که امور کتابخانه های کشور در دست اجرا دارد ارائه آموزش و تخصص های لازم به کتابداران سراسر کشور است .

وزیر پور با اشاره به اهمیت شغل کتابداری در کشور، گفت: کتابداران شغل بسیار حساسی را بر عهده گرفته اند و باید از تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشند وگرنه نمی توانند به مردم و کتابخوانان به درستی ارائه خدمت کنند.

وی همچنین به تلاش های نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای بهبود وضع معیشتی کتابداران روستایی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: اولین حرکت دبیر کل نهاد معیشت کتابداران روستایی بود و یکی از این تلاش های صورت گرفته افزایش دو و نیم برابری حقوق و مزایا بوده است.

وزیر پور افزود: ما از شما انتظار داریم که رسالت خود را به درستی انجام دهید و به عنوان مشاوری امین بتوانید با مخاطب تعامل سازنده و تاثیرگذار داشته باشید . من خود کتابدار بوده و کتابداران را دوست دارم و هر کس در این وادی قدم گذاشته برای ما با ارزش است.

علی نیکنام در این نشست تقویت روحیه مطالعه، با نشاط بودن ، ایجاد پویایی در کتابخانه های عمومی را از مهمترین مولفه های موفقیت در کتابخانه های روستایی استان تلقی کرد و افزود: کتابداران روستایی با کمترین امکانات بهترین سرویس را به مخاطبان ارائه می دهند.

وی، برگزاری نخستین دوره آموزشی به صورت تخصصی برای کتابداران حوزه روستایی را مهم دانست  و افزود: این دوره آموزشی تخصصی با هدف ارتقای دانش کتابداران کتابخانه های عمومی روستایی و نیز بهره برداری از ظرفیت بالقوه کتابخانه ها بعنوان تنها مرکز فرهنگی روستاها برگزار شده است.

در پایان این دوره کتابداران مسائل و مشکلات خود در  مورد نرم افزار سامان و خدمات کتابداری در روستاها را بیان کردند.

اموزشتخصصیدورهشهرری
نظرات (0)
Add Comment