دوره تربیت مددیاراعتیاد برای نخستین باردر بهزیستی ری برگزارشد

معاون پیشگیری بهزیستی شهرستان ری گفت: دوره های تربیت مددیاری اعتیاد، برای اولین بار دراستان تهران و اداره بهزیستی شهرستان ری برگزارشد.

ˈمنیره حاتمیˈ اظهار داشت: در این دوره مهارت های دهگانه زندگی و تخصصی مددیاری اعتیاد برای افراد بهبود یافته متقاضی و علاقه مند آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه این دوره ها از ابتدای مرداد ماه جاری آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت، افزود: هدف از برگزاری این کلاس های آموزشی را ساماندهی مراکز بهبود اقامتی میان مدت شهرستان ری و همچنین کادر داخلی این مرکز است.

حاتمی تاکید کرد: خودآگاهی، ارتباط موثر بین فردی، تصمیم گیری، انتقاد، کنترل استرس و خشم، حل مساله و رشد اعتماد بنفس از جمله مهارت های زندگی است که توسط مدرسان و اساتید صاحب فن به افراد بهبود یافته متقاضی آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه در دوره نخست این آموزش ها تعداد 30 نفر شرکت داشتند، تصریح کرد: افراد بهبود یافته برای شرکت در دوره دوم آموزش ها نخست از لحاظ توانایی های روحی و روانی مورد ارزشیابی قرارمی گیرند تا صلاحیت لازم را برای مددیاری اعتیاد داشته باشند.

معاون پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه هم اکنون 52 مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) در شهرستان فعال هستند، اظهارداشت: هر کدام از این کمپ ها موظفند یک یا دو نفر را به عنوان فرد بهبود یافته برای شرکت در این دوره ها معرفی کنند.

وی ادامه داد: برگزاری این دوره های آموزشی در روند بیماری و بالا بردن کیفیت کار مراکز اثر مثبت خواهد گذاشت.

حاتمی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی رشد کودک از لقاح تا سن پیری خبر داد و افزود: این کارگاه در خصوص روند رشد کودک از لقاح تا سن پیری با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش مربیان و مسوولان مهدهای کودک با حضور 30 تن از مربیان ومسوولان مهدهای کودک تحت پوشش برپا شد.

معاون پیشگیری بهزیستی ری ادامه داد: در این دوره های آموزشی در خصوص چگونگی رشد فیزیکی، هیجانی و اجتماعی کودک در دوران زندگی همچنین افزایش مهارت های ارتباطی با کودکان مطرح شد.

وی اهمیت برگزاری این دوره های آموزشی را در بهبود شیوههای رفتاری مربیان ومسوولان مهدها متناسب با مراحل رشد کودک ذکرکرد وافزود: هم اکنون 22 مهدکودک بصورت خصوصی و تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری فعال هستند.

باردربرایبرگزارشدبهزیستیتربیتدورهریشهرریمددیاراعتیادنخستین
نظرات (0)
Add Comment