دولت افغانستان برای تامین امنیت شهروندانش تلاش بیشتری نماید/برقراری امنیت اجتماعی از طریق نماز بسیار آسان تر است

به گزارش راگانیوز ، آیت الله سید احمد موسوی ضمن محکومیت حادثه تروریستی شهر کابل اظهار داشت: دولت افغانستان برای تامین امنیت مردمانش باید تلاش بیشتری نماید.

امام جمعه باقرشهر در بخش اول سخنان خود ضمن دعوت به تقوای الهی؛حدیثی از امام صادق(ع) که در هنگام شهادتشان نقل کرده اند را بیان کرد و گفت:امام صادق(ع) در بستر شهادت و در آخرین ساعات عمر با عزت خود یاران را دور خود جمع کرد و اظهار داشت: ای یاران؛ فکرنکنید که اگر جزو یاران و اقوام من هستید، از نجات یافتگان خواهید بود؛ باید اهل ایمان و تقوا باشید وگرنه فامیل اهل بیت بودن مانع عذاب الهی نمی شود.

سید احمد موسوی افزود: شفاعت اهل بیت به کسانی که نماز را سبک بشمارند نمی رسد و یکی از موارد سبک شماری نماز؛ تاخیر در آن است و به همین دلیل نماز اول وقت بسیار سفارش شده است.

وی ادامه داد: نماز همه چیز ما انسان ها است و خداوند در قرآن کریم فرموده اند که نماز بخوانید؛برای اینکه به یاد من باشید؛با تدبیر در این سخن متوجه خواهیم شد که؛ اگر انسانی نماز بخواند به یاد خدا خواهد بود و انسانی که به یاد خدا باشد،با تقوا است و دستش به گناه و دروغ و دزدی و آزار و اذیت مردم آلوده نمی شود و مردم از او در امان خواهند بود و این همان جامعه امن اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: راه برقراری امنیت جامعه از طریق نماز بسیار آسان تر و سهل الوصول تر خواهد بود و نماز کمک بسیاری در اداره کشورها خواهد داشت.

خطیب جمعه بخش کهریزک در بخش بعدی سخنان خود شهادت امام جعفر صادق(ع) را به همه علاقمندان و شیعیان ایشان تسلیت گفت و اظهار داشت: از همه شما مردم، ائمه جماعت،هیئت های مذهبی و … خواستارم تا امشب و فردا شب در مساجد و حسینیه های شهر از امام جعفر صادق(ع) یاد کرده و ایشان را تجلیل نمایید.

موسوی افزود: در پنجم مردادماه دو مناسبت مختلف داریم که اولی همان روز نماز جمعه است که هفته گذشته به طور گسترده به آن پرداختیم و نکته ای که لازم می دانم در ارتباط با روز نماز جمعه بگویم این است که: به برکت نظام جمهوری اسلامی امروز در ۹۰۰ نقطه از کشور نماز جمعه تشیع برگزار می شود.

وی ادامه داد: مناسبت دیگر پنجم مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد است که از همین جا به روح شهدای این عملیات درود می فرستیم؛ ششم مرداد هم به روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای در تقویم کشور ثبت شده است و به همه کارآفرینان و مربیان فنی و حرفه ای که در جهت ایجاد مهارت و اقتصاد مقاوتی هنرجویان تلاش می کنند، تبریک می گویم.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر بیکاری در جامعه بسیار زیاد شده و بنده به همه جوانانی که بیکار هستند، توصیه می نمایم از این فرصت استفاده کرده و در این مراکز آموزش فنی و حرفه ای که به صورت رایگان در مناطق مختلف شهر حضور دارند، ثبت نام نموده تا حرفه و هنری بیاموزند و با کسب مدارک فنی و حرفه ای می توانند از وام های اشتغال بانک ها نیز بهره مند شوند.

آیت الله موسوی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای همه رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه و عراق و همچنین شیعیان یمن و بحرین؛ حادثه تروریستی هفته گذشته در کابل که منجر به شهادت ۸۰ نفر از شیعیان آن شهر شد را محکوم نمود و اظهار داشت: دولت افغانستان برای تامین امنیت مردمانش باید تلاش بیشتری نماید.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین دکتر محمدی فرد رئیس شورای اسلامی کهریزک و ابوطالب بقرایی عضو شورای اسلامی باقرشهر برگزار شد.

باقرشهرشهررینمازکهریزک
نظرات (0)
Add Comment