دکتر حبیبی:برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی ورزش را نهادینه کنیم

به گزارش  راگانیوز  دکتر حبیبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : با استفاده بهینه از فضاهای مذهبی از جمله  مساجد و حسینیه ها و همچنین فضاهای ورزشی مانند  استادیوم و سالن ها ورزشی می توانیم سطح فرهنگ را در جامعه ارتقاء بخشیم .

عضو شورای اسلامی باقرشهر در ادامه گفت : در باقرشهر فرهنگسراهای بسیار خوبی همانند فرهنگسرای عطرنرگس ، فرهنگسرای آفتاب و فرهنگسرای استاد شهریار داریم که متاسفانه به دلیل کمبود کارشناسان مذهبی و  روانشناسی از تمام ظرفیت های این فرهنگ سراها برای فرهنگ سازی استفاده نمی شود  .

وی در ادامه  با تاکید بر نقش مساجد بعنوان یکی از مکان های مهم فرهنگی  افزود : مساجد محل بسیار خوبی برای تبادل اطلاعات و آگاهی به مردم است و با وجود اینکه در باقرشهر مساجد بسیار خوبی از جمله : مسجد صاحب الزمان(ع) ، قمر بنی هاشم (ع) و باب الحوائج  (ع)وجود دارد باید از این موقعیت به خوبی استفاده کرد ومردم را با برنامه ریزی دقیق و صحیح به مساجد و حسینیه ها سوق داد زیرا مساجد در فرهنگ اسلامی یکی از مکان های مهم فرهنگی می باشد .

دکتر حبیبی با اشاره به اینکه ورزش نیز یک اصل مهم در جامعه است گفت : برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی همانند  اعتیاد ، افسردگی ، خودکشی و طلاق باید ورزش کردن در سطح شهر را فرهنگ سازی کنیم و از آنجایی که در باقر شهر در سالهای اخیر  سالن های ورزشی بزرگی مهیا شده است با همگانی کردن ورزش می توانیم ابتدا سلامت روح و جسم خانواده ها را تامین کنیم و سپس فرهنگ شهر را متحول کنیم .

دکتر حبیبی عضو شورای اسلامی باقرشهر با بیان اینکه سطح آگاهی والدین نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهنگ دارد گفت : خانواده ها باید موظف شوند از همان سنین کودکی فرهنگ درست مصرف کردن ، ترافیک و خویشتن داری را به فرزندان خود آموزش دهند تا در آینده ما شاهد پیشرفت های خوبی در خصوص سلامت فرهنگ جامعه باشیم .

وی در پایان از دو اقدام فرهنگی در حال بررسی خبر داد و گفت : ساخت مسجد در شهرک ارغوان و همچنین مرکز مشاوره در خیابان فلسطین  برای مشاوره مردم خوب باقر شهر را در دستور کار خود داریم .

دکتر حبیبیشهرریشورای اسلامی باقرشهرفرهنگ
نظرات (0)
Add Comment