دکه های مطبوعات شهرری نیازمند ساماندهی و قانونمندی است

 رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: امروز مطبوعات به عنوان نماد توسعه یافتگی هر کشور به حساب می آید از این رو بایستی به ساماندهی و قانونمند کردن کیوسک های مطبوعاتی توجه جدی شود.

 

ˈمهدی ابوالحسنیˈ روز چهارشنبه درجلسه هم اندیشی بحث و تبادل نظر پیرامون بررسی و رسیدگی به مشکلات دکه های مطبوعاتی شهرستان ری در محل مجتمع ابوالفتوح رازی، اظهار داشت: متاسفانه برخی از کیوسک های مطبوعاتی در شهرستان به خوبی ساماندهی نشده اند.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت دکه مطبوعات نیازمند تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: دکه های مطبوعاتی یکی از نمادهای جامعه روزنامه نگاری است و بایستی برخی از دکه داران نیز در انجام رسالت خود بیش از گذشته اساس مسوولیت کنند.

ابولحسنی، با تاکید بر اینکه امروز جامعه ما بیش از هر چیز دیگری نیاز به کارهای فرهنگی دارد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از کیوسک های مطبوعاتی رسالت اصلی خود را کنار گذاشته و دکه های مطبوعاتی خود را به مکانی برای اقلام غیر فرهنگی تبدیل کرده اند.

وی با بیان اینکه باید بین دکه داران قانونمدار و متخلف تفاوت قایل شد، افزود: امیدواریم از سوی نهادهای ذیربط نظارت لازم در این امر صورت گرفته و تنها دکه دارانی که مجوز رسمی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند ادامه فعالیت داشته باشند.

هم اکنون شهرستان ری با جمعیتی بالغ بر هفتصد و پنچاه هزار نفر دارای 82 دکه مطبوعاتی است که از این تعداد 40 دکه در شهرهای تابعه فعالیت می کنند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment