راه‌اندازی کانون بسیج مداحان در تمام شهرستان‌های استان تهران

رئیس سازمان بسیج مداحان استان تهران از راه‌اندازی کانون بسیج مداحان در تمام شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

به گزارش راگانیوزمحمد حاج ابوالقاسمی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ ذاکران و مادحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام شهرری که با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در تالار شیخ صدوق (ره) برگزار شد، اظهار داشت: بسیج مداحان حدود سه سال است که در سراسر کشور تاسیس شده است و در استان تهران به پشتوانه پیرغلامان و پیشکسوتان ذاکری و مادحی و بهره‌گیری از پیشنهادات و نظرات این بزرگواران توانستیم گام‌های موثری را در حوزه مداحی در شهرستان‌ها و شهرهای استان تهران به‌ویژه ری که قبله تهران است، برداریم.

وی گفت: تاکنون حدود 2 هزار و 250 بسیجی مداح در شهرستان‌های استان تهران سازماندهی شده‌اند که از این میان 700 نفر از شهرری هستند.

* راه‌اندازی کانون بسیج مداحان در شهرستان‌های استان تهران

رئیس سازمان بسیج مداحان استان تهران بیان داشت: کانون بسیج مداحان هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی شده است و کانون مداحان شهرری یکی از کانون‌های فعال استان تهران است.

وی افزود: تشکیل حلقه‌های صالحین، راه‌اندازی هشت مجمع الذاکرین فعال با حضور اساتید مجرب از جمله اقداماتی است که در سازمان بسیج مداحان استان تهران صورت گرفته است.

* نهادینه کردن مقتل‌خوانی صحیح و اخلاق عمومی مداحی در استان تهران

حاج‌ابوالقاسمی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در سازمان بسیج مداحان استان تهران در سال جاری پیگیری کردیم، بحث مقتل‌خوانی صحیح و اخلاق عمومی مداحی است و همایش‌ها و کلاس‌های زیادی در این راستا در استان تهران تاکنون برگزار شده است و به‌طور مثال در شهرری کلاس مقتل‌خوانی با حضور حجت‌الاسلام محمد نجفی، استاد حوزه و دانشگاه و با حضور پرشور مادحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: طی سه سال گذشته فعالیت‌های خوبی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با صحیح‌خوانی مقتل، محتوای اشعار، سبک‌هایی که ذاکران در مدیحه‌سرایی خود استفاده می‌کنند، صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان تهران در ادامه به برپایی همایش‌های تخصصی در شهرستان‌های استان تهران در حوزه مدیحه‌سرایی و ذاکری اشاره کرد و افزود: کارشناسان مجرب این عرصه مطالب ارزنده‌ای در ارتباط با منویات گهربار رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند و مباحث در این همایش‌ها کاملاً تخصصی مطرح می‌شود.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب هر سال طی جلسه‌ای که روز ولادت حضرت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله با ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام دارند از صبح تا پیش از ظهر ذاکری مادحان را استماع می‌فرمایند و در نهایت رهنمودهای ارزنده و نکات تخصصی و جامعی را به ذاکران بیان می‌فرمایند.

* اهمیت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به ذاکری

حاج ابوالقاسمی با استناد به سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام اهمیت دادن ائمه اطهار علیهم به ذاکران را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: خداوند متعال عنایت فرمودند و مداحان می‌توانند و انجام شایسته رسالت خود قدم‌هایی در راستای تقویت اسلام ناب بردارند.

* توطئه‌های غرب در راستای ضربه زدن به بنیان خانواده‌ها را برای مردم تبیین کنید

رئیس سازمان بسیج مداحان استان تهران در آستانه ماه محرم از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام خواست در مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام مضرات ماهواره، توطئه‌های غرب در راستای لطمه زدن به بنیان خانواده و تغییر سبک زندگی دینی به سبک زندگی غربی را برای مردم بیان کنند.

وی ادامه داد: ماه محرم و صفر و مجالس عزاداری امام حسین علیه‌السلام فرصت مغتنمی است که بتوان چهره آن‌هایی که دنبال اختلاف انداختن بین شیعه و سنی هستند را برای مردم مشخص کنند.

حاج ابوالقاسمی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام قدم برداریم و همه ما در صف ذاکرانی باشیم که با رعایت اخلاق عمومی مداحی و آداب ذاکری اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام عملکردمان مورد رضای خداوند متعال ائمه اطهار علیهم‌السلام و حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف قرار بگیرد.

برپایه این گزارش، همایش بزرگ ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام شهرری با حضور آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، حجت‌الاسلام والمسلمین مختار نظری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران، حجت‌الاسلام تقدیری مسئول امور روحانیون آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، محمد حاج ابوالقاسمی رئیس سازمان بسیج مداحان استان تهران، مصطفی هدایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران، اساتید، ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد.

 

استانبسیجتمامتهراندرراهاندازیشهرریشهرستانهایمداحانکانون
نظرات (0)
Add Comment