راه اندازی اعتکاف شعبانیه برای اولین بار در باقرشهر

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام ابوالفضل عسگری همزمان با شروع ایام اعتکاف با تاکید بر اینکه فرهنگ کمک و انفاق برای برپایی هرچه باشکوه تر اعتکاف در سراسر کشور باید شکل گیرد، اظهار داشت: تلاش داریم تا برای اولین بار اعتکاف شعبانیه را نیز در منطقه راه اندازی نمائیم.

شب گذشته و همزمان با برپایی نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام ابوالفضل عسگری امام جماعت مسجد جامع حضرت ولیعصر(عج) باقرشهر در گفتگو با خبرنگار باقرشهرنیوز ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع) و گرامیداشت روز پدر خدمت تمام شیعیان جهان، اظهار داشت: مجموعه مسجد جامع ولیعصر(عج) باقرشهر به عنوان یکی از بزرگترین مساجد شهرستان ری،امسال نیز به مانند سال های گذشته توفیق خدمت به اعتکافیون را دارد.

وی توجه به کیفیت برگزاری و جوانگرایی را از ویژگی های برجسته اعتکاف امسال نام برد و گفت: طبق جلسات مختلفی که با دوستانمان در سازمان تبلیغات و امور مساجد شهرستان داشتیم،مقرر شد تا امسال پذیرش کمتری جهت برنامه اعتکاف داشته و متقابلا کیفیت را تا حد امکان بالا ببریم.

عسگری در ادامه هزینه شرکت در اعتکاف این دوره را ۴۵ هزار تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اهدای شاخه گل، یک جلد قرآن و یک بسته فرهنگی یادگاری شامل عکس ها و فیلم های این دوره، فایل های آموزش احکام ، قرآن ، نماز وچندین برنامه دیگر در قالب یک حلقه سی دی، از برنامه هایی است که بسیار بر روی آن تاکید داریم.

وی ادامه داد: محتویات این بسته فرهنگی تنها چیزی است که از این اعتکاف به یادگار می ماند و ما سعی داریم تا حد امکان این بسته به شکلی تهیه شود که معتکفین عزیز بیشترین بهره را از آن ببرند.

امام جماعت مسجد جامع ولیعصر(عج) باقرشهر تصریح کرد: معتکف کردن مربیان و مجریان مراسم از دیگر ویژگی های بارز اعتکاف سال ۹۵ نسبت به سال های گذشته می باشد؛ زیرا  اعتقاد داریم  که رفت و آمد پی در پی مربیان در برنامه اعتکاف، خودش به نوعی آسیب است و مربیان باید در صحن مساجد مانده و در تمام ساعات پاسخگوی سوالات، شبهات و دیگر پرسش های معتکفین باشند.

وی افزود: اواخر فروردین امسال با برگزاری جلسه توجیهی با حضور تمامی شرکت کنندگان و مربیان و شرح ما وقع این ایام و نکات ضروری انضباطی،فقهی و آموزشی به آن ها، از تمام حاضرین مصاحبه ورودی انجام و تاکید شد که حفظ نظم و انضباط برنامه اولویت اصلی ما است و متخلفین از اعتکاف اخراج خواهند شد.

وی برپایی کارگاه خاطره گویی، مهدویت، قرآن و احکام را از دیگر برنامه های اعتکاف این دوره عنوان کرد و گفت: اهدای جایزه و قدردانی از تیم اجرایی،تقدیر از بهترین شرکت کنندگان و همینطور پیرترین و جوانترین فرد حاضر در برنامه نیز در دستور کار ما می باشد.

عسگری ضمن ابراز ناراحتی از وجود مشکلات مالی در مجموعه مسجد، اظهار داشت: فرهنگ کمک به برپایی با شکوه اعتکاف باید در جامعه شکل گیرد و کسانی که توانایی حضور در این برنامه معنوی را ندارند، با کمک ها و مساعدت های مالی به مساجد برگزار کننده، خود را در ثواب معتکفین شریک کنند.

وی استمرار در فعالیت های فرهنگی را شرط موفقیت این برنامه ها دانست و خاطر نشان کرد: سعی داریم تا با ایجاد کانال تلگرام و دعوت از معتکفین در آن کانال، ارتباط خود را با آنان بعد از ایام اعتکاف نیز حفظ نمائیم تا بتوانیم از توانایی های مختلف این افراد استفاده نمائیم.

امام جماعت مسجد جامع باقرشهر در پایان از برگزاری اعتکاف شعبانیه در این شهر برای اولین بار خبر داد و افزود: هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم جهت این برنامه انجام شده و به لطف خدا و کمک مردم، قصد داریم تا برای اولین بار اعتکاف شعبانیه را در این منطقه از کشور راه بیندازیم.

اعتکافباقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment