رزمایش الی بیت المقدس و با رمز مقدس یامحمد رسول الله(ص) آغاز شد

راگانیوز- رزمایش الی بیت المقدس و با رمز مقدس محمد رسول الله (ص) در پادگان شهید جان بزرگی همزمان با استانهای خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و چند استان دیگر آغاز شد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران روز پنجشنبه در حاشیه رزمایش الی بیت المقدس اظهار داشت : رزمایش سالیانه ویژه گردان های بیت المقدس سپاه سیدالشهدا استان تهران از صبح امروز به مدت دو روز با فاصله 260 کیلومتر مربع از استان تهران، با نام الی بیت المقدس و رمز مقدس محمد رسول الله (ص) آغاز شد.

سردار پاسدار ˈعلی نصیریˈ اظهار داشت: این رزمایش با هدف ارتقا سطح آمادگی دفاعی، و همچنین مردمی کردن دفاع و توان رزم با تاکید بر سازماندهی، آموزش، رزمایش، ارتباط مستمر و به کارگیری نیروهای بسیجیان در واحدهای رزمی و استفاده از ظرفیت های محلی و ملی شهرستانها برگزار می شود.

این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: سپاه سیدالشهدا تهران با تشکیل 15 قرارگاه فرعی شهرستانی در نواحی تابعه و به کارگیری 30 گردان بیت المقدس به منظور کسب آمادگی دفاعی، مقابله و جلوگیری از ورود دشمن به حریم شهرها و نقاط حساس اقدام کرده است.

سردار نصیری تاکید کرد: در این دو روز رزمایش آموزش و اجرای عملیات های تاخیری، پدافند دورآور، پدافند غیرعامل، عملیات تاخت و تاز و ضد هلی برن، راهپیمایی تاکتیکی شبانه، کنترل معابر وصولی و دفاع از مراکز حساس و کنترل اغتشاشات از سایر برنامه های پیش بینی شده برای 3 رزمایش همزمان است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران تاکید کرد: در این رزمایش 3 گردان کوثر خواهران در سطح شهرستان های ری، اسلام شهر و ورامین با کاری متفاوت اقدام به اجرای عملیات امداد و نجات می کنند، در رزمایش صبحگاه شهید جان بزرگی روز جمعه دو گردان کوثر نیز حضور دارند.

نصیری گفت: در سلسله عملیات های ذکر شده گردان های بیت المقدس با سلاح و جنگ افزار های سازمانی اقدام به اجرای آتش می کنند.

نصیری تصریح کرد: رزمایش مشترک گردانهای امام علی(ع) شهرری و اسلام شهر با محوریت یگان امنیتی و گردان امام حسین (ع) از شهرستان با گردان های بیت المقدس در پادگان شهید جان بزرگی انجام می گیرد.

آغازاللهصالمقدسالیبابیترزمایشرسولرمزشدشهرریمقدسویامحمد
نظرات (0)
Add Comment