رسیدگی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان اجتماعی منطقه 20 تهران

به گزارش راگانیوز، منصور کتانباف پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از بررسی یک هزار و 300 خانواده و شناسایی 450 نیازمند واجد شرایط در محدوده شهری و روستاهای این منطقه جنوبی خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل کمیته رسیدگی به نیازمندان؛ بعد از 4 ماه تلاش جهادی و تحقیق‌های میدانی کارشناسان اموربانوان، نیازمندان واجد شرایط این منطقه جنوبی شناسایی شدند و روند رسیدگی به آن‌ها در قالب ستاد اجرایی آغاز شد.

وی با اشاره به این‌که چهار گروه متخصص متشکل از روانشناس، جامعه‌شناس و مددکار اجتماعی وظیفه بررسی یک هزار و 300 خانواده معرفی شده را برعهده داشتند، گفت: این خانواده‌ها از سوی نواحی هفت‌گانه و شورایاران معرفی شده بودند که پس از ارزیابی‌های لازم، با عضویت 450 خانواده واجد شرایط، بانک اطلاعاتی نیازمندان منطقه 20 تشکیل شد.

شهردار منطقه 20 با بیان اینکه نیازمندان محدوده حریم و روستاهای شهرری نیز لحاظ شده اند، ادامه داد: اهدای کالاهای اساسی و مورد نیاز معیشتی و ارائه مشاوره‌های خانوادگی، پزشکی، تحصیلی و تغذیه‌ای از جمله خدماتی است که برای این خانواده‌های نیازمند برنامه‌ریزی شده است.

کتانباف به استفاده از ظرفیت خیرین نیز اشاره کرد و افزود: پرونده‌های خانواده‌های نیازمند دارای اطلاعات کامل پزشکی، اجتماعی و معیشتی است و خیرین علاقمند می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه 20، نسبت به کمک و دستگیری این خانواده‌ها در زمینه‌های مذکور اقدام کنند.

شهردار منطقه 20 در پایان گفت: مدیریت شهری آمادگی کامل برای جذب اعضاء جدید به این بانک اطلاعاتی را همچنان دارد و متقاضیان می‌توانند به این مجموعه مراجعه کنند تا در صورت داشتن شرایط لازم از خدمات اجتماعی و فرهنگی بهره‌مند شوند.

 

20آسیبدیدگاناجتماعیبهتهرانرسیدگیشهرریمنطقهنیازمندانو
نظرات (0)
Add Comment