رشد بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی شهرری نوید بخش تحول در صنعت گردشگری است

راگانیوز- مسوول میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری افزایش استقبال گردشگران و مسافران نوروزی برای بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی را نوید بخش تحول اساسی در صنعت گردشگری این شهرستان بیان کرد.

 

ˈامیر مسیب رحیم زادهˈگفت :با وجود قرار گرفتن در جوار کلانشهری مانند تهران برپایی تورهای رایگان ری گردی به منظور شناساندن آثار تاریخی و مذهبی و همچنین برپایی نمایشگاههای صنایع دستی برای معرفی توانمندیهای هنرمندان این شهرستان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی بازدیدگنندکان و مسافران نوروزی را سفیران خوبی برای معرفی آثار تاریخی شهرستان به نقاط دیگر استان ذکر کرد و اظهارداشت: استقبال مسافران نوروزی از بازدید اماکن تاریخی به خصوص آتشکده ری، برج طغرل، برج نقارخانه، کنبد اینانج، چشمه علی، ابن بابویه و مشاهیر مدفون در آن نسبت به سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار بود.

مسوول میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری اظهار داشت: با برنامه ریزی مناسب با سایر دستگاههای مرتبط سعی شد زمینه استفاده هر چه بهتر مسافران نوروزی از فضای گردشگری شهرستان فراهم شود.

وی گفت: برای شناسایی هر چه بیشتر و بهتر آثار تاریخی ری به گردشگران، تورهای یک روزه ری گردی در ایام تعطیلات نوروز برگزار و در این زمینه با بکارگیری تعداد بیشتری از راهنمایان مجرب راهنمایی های لازم را به مسافران ارایه شد.

شهرستان ری به عنوان مهمترین کانون تحولات تاریخ و فرهنگی فلات مرکزی ایران با پیشینه ای بالغ بر هشت هزار سال یکی از قطب های مهم باستان شناسی درتاریخ، فرهنگ و تمدن سرزمین ایران می باشد و تاکنون 200 آثار تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که از بین این تعداد 43 اثر به ثبت ملی رسیده است.

ایرنا

ازاستاماکنبازدیدبخشتاریخیتحولدررشدشهرریصنعتمذهبینویدوگردشگری
نظرات (0)
Add Comment