رشد 3.75 برابری توسعه فضای سبز منطقه 20 تهران

به گزارش راگانیوز، منصور کتانباف پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته عملیات احداث 112.5 هکتار فضای سبز شهری آغاز شد که با این احتساب، نسبت توسعه فضاهای سبز شهری این منطقه جنوبی نسبت به یک سال گذشته، رشد 3.75 برابری داشته است.

شهردار منطقه 20 افزایش سرانه‌های فضای سبز را از اولویت‌‎های مدیریت شهری تهران و در راستای ارتقای محیط زیست شهر برشمرد و ادامه داد: ایجاد 16 بوستان و ده‌ها قطعه فضای سبز در منطقه 20 با هدف بهره‌گیری از اراضی بدون استفاده، انجام شد تا علاوه بر زیباسازی سیمای عمومی شهر، دسترسی شهروندان به تفرجگاه‌های شهری افزایش یابد.

وی حاشیه بزرگراه‌های آزادگان، شهید آوینی، شهید کریمی، امام علی (ع)، شهید رجایی و بوستان‌های عطریاس، هلال احمر، فیروزآبادی را از جمله فضاهای سبز تازه احداث شده عنوان کرد و افزود: به منظور بهره‌مندی ساکنان روستاهای محدوده حریم منطقه 20 از امکانات رفاهی، توسعه فضاهای سبز و تفرجگاهی در این محدوده نیز انجام شده که احداث بوستان‌های شهدای قلعه‌نو، قمی‌آباد، قاسم‌آباد، زمان‌آباد و محمودآباد و دو مسیر باغ راهی در این راستا بوده است.

کتانباف با اشاره به اینکه توسعه فضاهای سبز شهری همچنان در دستور کار است، گفت: در سال 94 نیز نیمی از بودجه حوزه امور شهری منطقه به احداث فضای سبز و بوستان اختصاص دارد که ساخت بوستان‌هایی از جمله باغ مینیاتوری، خانواده، توسکا و قدس از جمله آن‌ها هستند.

شهردار منطقه 20 در پایان یادآور شد: در نهضت درختکاری پایان سال 93 نیز حدود 174 هزار نهال با مشارکت شهروندان در محدوده شهری و حریم غرس شد تا علاوه بر ترویج فرهنگ کاشت نهال، بهسازی فضاهای سبز موجود و توسعه فضاهای سبز خانگی، حساسیت نگهداشت فضای سبز شهری در شهروندان ایجاد شود.

 

20375برابریتهرانتوسعهرشدسبزشهرریفضایمنطقه
نظرات (0)
Add Comment