رواج مصرف گرایی از معضلات اصلی امروز جامعه است

امام جمعه موقت شهرستان ری گفت: رواج مصرف گرایی در بین مردم از معضلات اصلی امروز جامعه ایرانی است.

 حجت الاسلام و المسلمینˈقربانعلی ابراهیمیˈ روز سه شنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر شهرری افزود: طبق آمارهای ارایه شده توسط مسوولان کشوری، ایران بعنوان یکی از پرمصرف ترین کشورها در زمینه های مختلف از جمله مصارف آب و انرژی است.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جماعات کشور رعایت الگوی مصرف را در جامعه اسلامی امری لازم و ضروری دانست و افزود: اسراف بیش از اندازه مواهب الهی غضب خداوند متعال را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه، ملت شریف ایران یکبار دیگر با حضور گسترده و یکپارچه راهپیمایی روز جهانی قدس امسال دین خود را به قدس شریف و ملت آزادیخواه فلسطین ادا کرد، افزود: راهپیمایی امسال مردم ایران در حمایت از مردم فلسطین و غزه یکی از کم نظیرترین راهپیمایی های تاریخ بعد از انقلاب اسلامی بود.

وی ضمن محکوم کردن هجوم وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم بی پناه غزه به خصوص زنان و کودکان فلسطینی، گفت: سکوت و خفقان سازمان های بین المللی حمایت از حقوق بشر در این خصوص مایه ننگ و شرمساری است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه، روز عید سعید فطر روز تکریم حسن خلق، مهربانی و همچنین روز ایثار و از خودگذشتگی است، افزود: پس از یکماه روزه داری می بایستی نگاه ما به یکدیگر همراه با مهربانی و محبت باشد و از تهمت، غیبت و بداخلاقی نسبت به برادران مومن خود دوری کنیم.

خطیب نماز عید فطر شهرری با اشاره به یکی از خطبه های امیرالمومنین حضرت علی (ع) و با بیان اینکه، روزعید فطر شبیه ترین روزها به روز قیامت است، اظهار داشت: هنگامی مردم از درب منزل به سوی مصلی حرکت می کنند مانند خارج شدن آنها از قبر برای دریافت پاداش و جزا در یک ماه روزه داری است.

وی افزود: طبق فرمایشات امیرالمومنین علی (ع)، استقرار مردم در مصلی همان حاضر شدن در محضر عدل الهی برای باز شدن پرونده اعمال شان است و هنگام بازگشت مردم به منزل نیز همان دریافت نامه اعمال به دست چپ یا راست است.

***

امام جمعه بخش قلعه نو شهرستان ری نیز در جمع نمازگزاران عید سعید فطر در دبیرستان بهشت این منطقه، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و قبولی طاعات همه مسلمانان از سوی خداوند متعال در سخنانی عید سعید فطر را عید عبادت و بندگی مسلمانان در برابر خداوند متعال عنوان کرد و افزود: این عید بزرگ بعنوان عید توفیق یک ماه روزه داری و عبادت مسلمانان است.

حجت الاسلامˈشیخیˈ در بخش دیگری اظهار داشت: در قرآن کریم هنگامی که سخن از نماز به میان آمده قالبا با زکات همراه است و بدین معناست که ارتباط با ذات اقدس الهی در سایه تحکیم روابط حسنه با جامعه است.

وی با بیان اینکه، در دین مبین اسلام دو ستون به صورت رسمی معرفی شده است، افزود: ستون شریعت و سیاست از جمله این ستون ها می باشند.

وی ضمن تشریح نامه 53 نهج البلاغه به توصیه های مولی علی (ع) به مالک اشتر برای اداره مصر، گفت: حضرت در این نامه مالک را به ترس از خدا و برگزیدن طاعت او بر دیگر کارها و پیروی از هر چه درکتاب خود بدان فرمان داده، راهنمایی کرده است.

حجت الاسلام شیخی افزود: حضرت علی (ع) به مالک توصیه فرموده اند کهˈای مالک نباید که نیکوکار و بدکار در نزد تو برابر باشند، زیرا این کار سبب می شود که نیکوکاران به انجام کارهای خیر و نیکو رغبتی نداشته باشند و بدکاران به بدکاری خویش ترغیب شوند.ˈ

حجت الاسلام شیخی همچنین با اشاره به اهمیت ساخت مساجد و حسینیه ها در کشور گفت: وقتی امام خمینی (ره)، روحانیت و مردم مسلمان ایران اسلامی با پرچم های ˈیا حسینˈو ˈیا زهراˈ به میدان نبرد با طاغوت آمدند انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی با بیان اینکه، توسعه مساجد و حسینیه ها در جامعه امری لازم و ضروری است، افزود: شرف مردم در واقع با حراست از همین مساجد و حسینیه ها تامین می شود.

امام جمعه بخش قلعه نو شهرستان ری در بخش دیگری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: تمام سعی رژیم غاصب صهیونیستی این است که افکار عمومی جهان را از مساله فلسطین دور کرده و مقاومت نوار غزه را از بین ببرد.

صندوق های جمع آوری زکات فطریه و کفاره زکات فطریه مردم مومن و خداجوی در نقاط مختلف آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) مستقر شده بود.

همزمان با سراسر کشور نماز عبد سعید فطر روز /سه شنبه/ مصادف با اول شوال، با قرائت قرآن، تواشیح و اقامه نماز عید سعید فطر با حضور مردم مومن و روزه دار شهرهای جنوبی استان تهران در مصلاها و مساجد جامع این مناطق از جمله باقرشهر و حسن آباد برگزار شد.

ازاستاصلیامروزجامعهرواجشهرریمصرفمعضلاتگرایی
نظرات (0)
Add Comment