روایتی از تشرف 5 دانش‌آموز هندی به دین مبین اسلام

امام جمعه شهرری روایتی از تشرف 5 دانش‌آموز هندی به دین مبین اسلام را مطرح کرد.

 

به گزارش راگا نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی بعد از ظهر امروز در دیدار 30 تن از دانشجویان مسلمان منچستر انگلستان با تأکید بر اینکه ری از قدیمی‌ترین شهرهای مذهبی شیعه در ایران است، اظهار داشت: سابقه ری  از نظر تشیع از قم نیز بیشتر است و ری، شهری است که یکی از فرزندان امام مجتبی (ع) یعنی حضرت عبدالعظیم (ع) در آن مدفون است.

امام جمعه شهرری با اشاره به ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) عالمی فقیه و محدث بود که سه امام بزرگوار را درک کرد.

وی در ادامه ضمن آرزوی توفیق برای دانشجویان مسلمان منچستر انگلستان ابراز امیدواری کرد که دانشجویان مسلمان منچستر انگلستان بتوانند به عنوان سفیر شیعه و اسلام حقیقی در اروپا باشند.

شاهچراغی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) به حضرت علی (ع) فرمودند «اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، ارزش او به اندازه تابش خورشید بر زمین است»، عنوان کرد: وظیفه و مسئولیت شما دانشجویان شیعه بسیار سنگین است و باید این مسئولیت را به خوبی بر عهده بگیرید.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان مسلمان منچستر، یادآور شد: شما باید مبلغ و مروج واقعی برای اسلام باشید و نشان دهید که اسلام و شیعه واقعی به غیر از اسلام طالبان و خشونت است.

امام جمعه شهرری با تأکید بر اینکه اروپا بهترین سرزمین برای اسلام و تشیع است، سفر سال گذشته خود در ایام ماه مبارک رمضان به کشور آلمان و هند را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: به لطف خدا رواج اسلام و تشیع در اروپا بسیار زیاد است.

شاهچراغی در پایان تصریح کرد: در سفری که به هند داشتم یک دانش‌آموز 12 ساله از تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام سخن گفت که طی آن منجر به تشرف پنج رفیقش به دین مبین اسلام شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دانشجویان مسلمان منچستر انگلیستان از طرف مرکز اسلامی منچستر که زیرپوشش دفتر مقام معظم رهبری است و با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت 10 روز میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند.

سفر به مشهد مقدس، قم، اصفهان و … از جمله برنامه‌های دانشجویان شیعی منچستر انگلستان در مدت حضورشان در ایران اسلامی است.

امام جمعه شهرریراگا نیوزراگانیوزریشهرری
نظرات (0)
Add Comment