روایت بند انگشتی‌ها از قصه‌های کهن ایرانی در شهرری

کارگاه نمایش عروسکی «کودکان قصه‌گو» توسط فاطمه برعوده دوشنبه‌های هر هفته، در کتابخانه کودک و نوجوان رنگین‌کمان مجتمع کتابخانه‌ای شیخ کلینی (ره) برپا می‌شود.

به گزارش راگا نیوز به‌نقل از روابط‌عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، کارگاه نمایش عروسکی «کودکان قصه‌گو» توسط فاطمه برعوده دوشنبه‌های هر هفته، در کتابخانه کودک و نوجوان رنگین‌کمان مجتمع کتابخانه‌ای شیخ کلینی (ره) برپا می‌شود.

مدیر مجتمع کتابخانه‌ای شیخ کلینی (ره) در گفت‌و‌گویی درباره اجرای نمایش بند انگشتی‌ها و نقل قصه اظهار داشت: برپایی چنین برنامه‌هایی بسیار مغتنم است چراکه تئاتر کودک و نوجوان به شدت مهجور واقع شده به همین خاطر لازم است کودکان و فعالان این حوزه در چنین گردهمایی‌هایی یکدیگر را بشناسند تا با همکاری و حمایت هم موفق‌تر عمل کنند.

مجید طبرزدی افزود: متاسفانه بین مخاطب و فعالان حوزه تئاتر کودک و نوجوان به سبب رواج فن‌آوری‌های نوین فاصله افتاده، این در حالی است که تئاتر و نمایش خلاق، ظرفیت بسیار زیادی در زمینه رشد شخصیتی کودک مانند تمرکز، خلاقیت، اعتماد به نفس و گروه‌پذیری را داراست.

وی در ادامه گفت: برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی به‌همراه نمایش‌های عروسکی ریشه در نمایش خلاق دارد. براساس این شیوه، ابتدا مربی قصه‌گو به روایت قصه‌ای با کمک موسیقی می‌پردازد تا امکان فضا‌سازی برای تخیل کودکان فراهم شود.

پس از پایان قصه، کودکان قصه را با کمک عروسک‌های انگشتی به تصویر کشیده و با راهنمایی غیر مستقیم مربی، قصه را اجرا می‌کنند.

مدیر کتابخانه شیخ کلینی (ره) ذکر کرد: انتقال مفاهیم ساده و پیچیده به‌صورت قابل فهم، ایجاد خلاقیت با استفاده از روش‌های کاربردی، پرورش و تقویت اعتماد به نفس در کودک، تقویت تمرکز و انتقال مولفه‌های فرهنگی از طریق انتخاب قصه‌ها از اهداف مهم «نمایش عروسکی کودکان قصه‌گو» است.

طبرزدی با اشاره به مربی این کارگاه ذکر کرد: فاطمه برعوده دارای درجه کارشناسی تاریخ بوده و از سال 76 به‌عنوان کتابدار کتابخانه کودک و نوجوان رنگین کمان فعالیت داشته و به مدت دو سال است که در زمینه نمایش عروسکی و قصه‌گویی به روش ابتکاری نیز فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: نمایش عروسکی «کودکان قصه‌گو» دوشنبه‌های هر هفته، ساعت 10 تا 12 در کتابخانه کودک و نوجوان رنگین‌کمان مجتمع کتابخانه‌ای شیخ کلینی (ره) برگزار می‌شود.

طبرزدی در پایان ذکر کرد: علاقمندان برای شرکت فرزندان خود در این دوره‌ها می‌توانند به کتابخانه شیخ کلینی (ره) واقع در شهرری، خیابان فدائیان اسلام، خیابان 45 متری، نرسیده به اداره گذرنامه مراجعه کنند.

راگا نیوزریشهرری
نظرات (0)
Add Comment