روحانیون نقش بسیار برجسته‌ای در انقلاب دارند

به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مسئولان و آحاد مختلف جامعه که در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به اول اسفند ماه، سالروز حمله جنگنده رژیم بعثی عراق به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت افرادی از جمله حجت‌الاسلام شیخ فضل‌الله محلاتی (64 ه.ش) و روز روحانیت و دفاع مقدس اظهار داشت: این روز، روز شهادت شهید محلاتی و تعدادی از نمایندگان و قضات است که با نظر مساعد حضرت امام (ره) به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس ثبت شد.

وی با بیان اینکه روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار برجسته‌ای داشتند، گفت: آزادگی روحانیون و علمای دین و عدم نفوذ قدرت‌های داخلی و جهانی در آن‌ها سبب شده صادقانه مبارزه کنند و از صد سال پیش هر حرکت اصلاحی، مبارزه اجتماعی و سیاسی و هر تحول بزرگی در ایران اتفاق افتاده است، یا رهبران آن روحانی بوده یا روحانیت جزو رهبران آن‌ها بوده است بنابراین روحانیت عنصر اصلی پیروزی انقلاب اسلامی هستند و همچنین روحانیت خادمان صادق پس از انقلاب بودند. بنابراین این قشر مورد هجوم شدید دشمنان قرار گرفته‌اند تا آن‌ها را حذف کنند.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به آمار شهدای روحانی کشور تصریح کرد: آمار شهدای روحانی کشور 4 هزار و 363 نفر است که به نسبت جمعیت دیگر اقشار جامعه بالاترین میانگین را دارد.

وی افزود: تعداد شهدای روحانی در سمت فرماندهی 143، تخریب‌چی 124، اطلاعات عملیات 28، ترور 126، امدادگر 53، غواص 72، مخابرات 88، دانشجو 29، امام جمعه 43، بانوی طلبه 15، روحانی اهل سنت 84، طلبه غیر ایرانی 248، آزاده 300 نفر و تعدادی روحانی جانباز و قطع نخاع و …. نشان از مجاهدت، ایثار و فداکاری این قشر در عرصه‌های مختلف انقلاب دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به سوم اسفند ماه سالروز کودتای انگلیسی رضاخان (1299 ه.ش) تصریح کرد: انگلیسی‌ها رضاخان را با کودتا سرکار آوردند و دشمنی جدی با دو جناح داشت یکی روحانیت و دیگری فرهنگ که با اسلام دشمنی و مخالفت می کرد و به راننده ها دستور داده بود فاحشه ها و روحانیون را سوار نکنند، این‌گونه آن‌ها را تحقیر و تضعیف می‌کرد.

امام جمعه وقت شهرری با اشاره به پنجم جمادی الاولی ولادت حضرت زینب کبری (س)(5ه.ق) عنوان کرد: یکی از سیره‌های عملی این بانوی الهی پرستاری و دستگیری از حال بیماران و درماندگان بود بنابراین سالروز ولادتش به عنوان روز پرستار برگزیده شد که این روز را به همه پرستاران متعهد و صبور و با حوصله و خدوم تبریک عرض می‌کنم.

البته باید حضرت زینب (س) را پرستار نهضت و انقلاب حسینی بنامیم زیرا زینب (س) نقش نگهداری از قیام خون بار حسینی را برعهده داشت.

 

انقلاببرجستهایبسیارجنوب تهراندارنددرروحانیونشهررینقشنماز جمعه
نظرات (0)
Add Comment