روح توبه پشیمانی از گذشته است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: باید صادقانه با حضرت حق صحبت کنیم، روح توبه پشیمانی از گذشته است و باید تصمیم بگیریم که دیگر آن گناه را تکرار نکنیم و درصدد جبران گذشته برآییم.آیت‌الله سید احمد خاتمی در آیین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در جمع دلدادگان حریم امن الهی در آستان ملک  حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: شب احیا باید به خداوند متعال ابراز عشق کنیم.

وی افزود: سحرهای ماه مبارک رمضان فرصت ویژه‌ای برای بندگان خدا است، در روایات بسیاری بر شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان تاکید فراوانی شده است، این‌ها فرصت‌های ویژه باری‌تعالی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: افراد در مواجه با این فرصت‌های ویژه خداوند متعال سه نوع برخورد دارد، نخست این‌که برخی از افراد فرصت‌سوز هستند، خداوند متعال می‌فرماید «ای بندگان من به درگاه من بیایید و ناامید نباشید» ولی این افراد تمام فرصت‌های پیش آمده را می‌سوزانند.

وی عنوان کرد: گروه دوم برخی افرادی هستند که مراسم احیای شب قدر را یک نوع تشریفات می‌دانند و در این شب‌ها با خداوند پیمانی نمی‌بندند البته به این نوع از افراد هم عنایت شده است و اعمال آن‌ها نیز نمره قبولی دارد ولی بهتر است انسان به نحو شایسته‌تری از این ایام استفاده کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دسته سوم افرادی هستند که از این فرصت‌ها به نحو عالی بهره‌ می‌برند، خاطرنشان کرد: شب احیا باید شب آشتی و قول و قرار با خداوند متعال باشد.

وی افزود: اکنون که خداوند متعال توفیق داده و به قبله تهران مشرف شده‌ایم باید نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در بسیاری از آیات قرآن کریم خداوند متعال ابتدا کلمه مغفرت را آورده و بعد از کلمه فضل استفاده کرده است زیرا حضرت حق اول ظرف را پاک می‌کند و بعد لطف خود را در آن می‌ریزد.

وی ادامه داد: انسان نیز ابتدا باید با توبه و استغفار خود را پاک کند تا خداوند متعال هم لطفش را سرازیر کند.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: باید صادقانه با حضرت حق صحبت کنیم، روح توبه پشیمانی از گذشته است و باید تصمیم بگیریم که دیگر آن گناه را تکرار نکنیم و در صدد جبران گذشته برآییم.

وی گفت: اگر کسی حق‌الناسی به گردنش است باید آن را جبران کند.

ازاستتوبهروحپشیمانیگذشته
نظرات (0)
Add Comment