روزمباهله، روز اسلام ناب محمدی و ولایت است

امام جمعه شهرستان ری گفت: روز مباهله روز اسلام ناب محمدی، روز ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین ‘سید علی شاهچراغی’ به مناسبت فرارسیدن 24ذی الحجه روز مباهله در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: روز مباهله، به عنوان یکی از روزهای جشن و پیروزی و روز دعا وشکرگزاری در تاریخ اسلام به ثبت رسیده است.

وی افزود: نزول آیه مباهله، واضح ترین دلیل بر فضیلت و حقانیت باور پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مورد جایگاه امامت بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) است.

شاهچراغی با اشاره به واقعه مباهله این روز را مایه عزت و اقتدار دین مبین اسلام شده است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) به مسیحیان نجران فرمودند ‘بنده خدا باشید نه بشر، تن به حاکمیت خدا دهید نه بشر، حال اگر اسلام آوردید خدا را شکر می کنم که توفیق یافتید به دین مبین اسلام ایمان بیاورید.

شاهچراغی گفت: در آیه مباهله، وجود مقدس حضرت (علی) به منزله جان پیامبرشناخته شده است و این واقعیت انکارناپذیر که ازدید تمام دانشمندان شیعه و سنی جای تردید و شبهه در آن وجود ندارد، اثبات می کند که دومین شخص در جهان هستی، علی (ع) است که شایستگی جانشینی حضرت محمد (ص) را دارد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز مباهله پیامبر اسلام (ص) با ساکنان مسیحی منطقه نجران گفت: روز مباهله، روز ولایت و حقانیت علی(ع) و سند افتخار و عزت تشیع است.

شاهچرای افزود: مباهله نشان داد که هر که به هرعنوان با دین اسلام مخالفت کند، دچارشکست و ذلت ابدی خواهد شد، که وعده الهی حق است و پیروزی حق بر باطل ازسنت های تغییرناپذیراوست.

استاسلامروزروزمباهلهشهرریمحمدینابوولایت
نظرات (0)
Add Comment