رییس اداره جهاد و کشاورزی شهرری:پیش بینی کاهش 15 درصدی تولید گندم در شهرری

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: با توجه به نزولات آسمانی در سال زراعی جاری شاهد کاهش حداقل 15 درصدی محصولات گندم و جو در شهرستان ری خواهیم بود.

ˈداریوش جوادیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با توجه به برداشت یکصد و پنچ هزار تن محصول گندم و جو در فصل زراعی گذشته، افزود: هم اکنون یازده هزار و ششصد و پنجاه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری تحت کشت گندم و هشت هزار هکتار نیز به کشت جو اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته به ترتیب حدود 65 و 40 هزار تن محصول گندم و جو از اراضی کشاورزی ری برداشت شد، افزود: این میزان محصول از سطح 20 هزار و 450 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان برداشت شد.

جوادی با پیش بینی کاهش حداقل 15 درصدی میزان تولید گندم و جو در سال زراعی جاری، کاهش کیفیت آب، کاهش نزولات آسمانی و همچنین بروز پدیده خشکسالی در سال گذشته را از جمله علل کاهش تولید گندم و جو در شهرستان ری عنوان کرد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری تصریح کرد: هم اکنون زمین های کشاورزی شهرستان ری در مرحله داشت و نگهداری است و اواخر خرداد و تیر ماه سال جاری برداشت گندم و جو در این منطقه آغاز می شود.

جوادی همچنین با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با آفت سن غلات و علف های هرز در سطح مزارع کشاورزی شهرستان ری، از کشاورزان این منطقه درخواست کرد نهایت همکاری را با کارشناسان کلینیک های گیاه پزشکی طرف قرارداد در پروژه های شبکه مراقبت از مزارع داشته باشند.

وی گفت: سه شرکت خصوصی در حال حاضر اقدامات مربوط به پایش، کنترل و مراقبت از مزارع کشاورزی شهرستان ری را برعهده دارند.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری افزود: تمامی نکات فنی محصول و آموزش های لازم در خصوص مبارزه با علف های هرز از طریق کارشناسان این شرکت ها به اطلاع کشاورزان خواهد رسید.

جوادی ادامه داد: هر کارشناس حدود یک هزار و 200 هکتار از اراضی کشت گندم را تحت پوشش کنترل و مراقبت های فنی خود قرار می دهد.

وی همچنین سطح زیر کشت سبزی و صیفی جات شهرستان ری را سه هزار و 650 هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از 230 هزار تن سبزی و صیفی از زمین های زراعی ری برداشت می شود.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment