رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ری:رمضان ماه انس با ولایت و امام است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام علی (ع) درماه رمضان، ازاین ماه به عنوان ماه انس با ولایت و امامت نام برد.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکر صادقی کیا روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ماه رمضان درهای رحمت و برکت الهی به روی تمامی مومنین باز و فرصتی مناسب برای جمع کردن توشه آخرت است.

وی با بیان اینکه رمضان تنها ماهی است که قرآن کریم از آن نام برده است، افزود: در این ایام با عظمت بندگان به میهمانی خدا رفته و ضمن نزدیکتر شدن به معبود خویش از شیاطین بریده و دور می شوند و از این روست که در این ایام بافضیلت گناهان و اعمال خلاف به شدت کاهش می یابد.

صادقی کیا تاکید کرد: همانطور که همه بندگان به میهمانی خدا دعوت شده اند ما نیز به دور از هرگونه تجمل گرایی و با برپایی سفره های افطاری و ضیافت، دستگیر نیازمندان و مستمندان واقعی از جمله خویشاوندان و نیازمند آشنا باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری تصریح کرد: تشنگی و گرسنگی در این ماه معنا ندارد بلکه باید قلب، زبان، چشم و رفتارخود را عاری از هرگونه گناه و معصیت نگه داشت و با اعمال وکردار نیک در پی جلب رضایت الهی بود.

وی گفت: رمضان بهار قرآن است و تلاوت قرآن کریم و خواندن دعای مخصوص این ایام و همچنین شرکت در جلسات تفسیر و قرائت قرآن بسیار توصیه شده و از طرفی شرکت در نمازهای جماعت بخصوص در مساجد و حسینیه ها موجب انس و الفت بیشتر با پروردگار خواهد بود.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین صادقی کیا اعزام مبلغین و امامان جماعت به ادارات دولتی و موسساتی که خواهان اعزام روحانی به این مراکز هستند از برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در این ماه مبارک است.

وی همچنین از برپایی دوره های قرائت یک جزء قرآن در روز و تفسیر آن از سوی علما را از دیگر برنامه های فرهنگی این اداره در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

استاسلامیامامانسباتبلیغاتریرمضانرییسشهرریشهرستانماهوولایت
نظرات (0)
Add Comment