رییس شبکه بهداشت ری: روزه داران از مصرف و یا خریداری مواد غذایی غیر بهداشتی پرهیزکنند

 رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری توصیه کرد: روزه داران برای تهیه افطاری حتما از رستوران و مراکزی که دارای پروانه بهداشت هستند ، مواد غذایی خود را خریداری کنند.

دکتر فاطمه تاجیک اظهارداشت: در شب های احیا مردم روزه دار با حضور در اماکن مذهبی و بویژه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا پاسی از شب به خواندن دعا و مناجات می پردازند و از این رو گروههای با سوء استفاده از جمعیت حاضر در این مراسم ها ، نسبت به فروش و یا توزیع مواد خوراکی غیربهداشتی اقدام می کنند که خلاف می باشد.

وی گفت: در همین رابطه تیم های بازرسی شبکه بهداشت شهرستان طبق روال هم ساله از قبل افطار تا سحر با حضور در اطراف حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و اماکن عمومی دیگر بویژه در شب های قدر ، نسبت به کنترل فروشگاهای مواد غذایی ، رستوران و اغذیه فروشی ها و همچنین توزیع کنندگان دوره گرد اقدام می کنند.

تاجیک افزود: حضور جمعیت کثیری از اطراف تهران در منطقه شهرری بویژه در زمان برگزاری شب های احیا ، امکان بروز بیماری های منتقله از طریق آب و یا مواد خوراکی برای زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) افزایش خواهد یافت که امسال با توجه به شدت گرما بر این مشکلات خواهد افزود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: کنترل و نمونه برداری از مواد غذایی ، کلر سنجی آب ، بازدید و نظارت بر کار مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی اعم از رستوران ها ، آبمیوه فروشی و قنادی ها و سایر اماکن فروش مواد خوارکی و عرضه کننده مواد غذایی و همچنین برخورد با متخلفین از مهمترین فعالیت های این شبکه است.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment