رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری:اصلاح فرهنگ نیازمند رفتار عملی است

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری گفت: اصلاح فرهنگ نیازمند الگوهای رفتار و گفتاری به صورت عملی است.

حجت الاسلام ˈسید علی شاهچراغیˈ روز دو شنبه در شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اظهار داشت: با استعانت از احادیث و کلام امامان معصوم خانواده ها و اقشار مختلف مردم برای ترویج مسائل فرهنگی بیش از گذشته نیازمند مراقب در گفتار و رفتار عملی خود هستیم.

وی در خصوص مقابل با هجمه گسترده شبکه های ماهواره ای دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت:برای مقابله با این تهاجم سیاست های کلی وجود دارد و مسوولان دستگاههای اجرایی شهرستان با برنامه ریزی در مقابل این هجمه ها وظایفی دارند که در شورای فرهنگ عمومی ضمن طرح این مسایل متناسب با وضع موجود بررسی، طرح ها ارایه، تصویب و به اجرا درآید.

وی تاکید کرد: برنامه ها بایستی متناسب با نیازهای کودکان، نوجوانان و جوانان در مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه ها برنامه ریزی اصولی انجام شود.

وی نظارت دقیق بر مهدکودک ها توسط دستگاههای ذیربط و وحدت رویه در برنامه های تدوین شده برای کودکان را یکی نیازهای اصلی این بخش برشمرد و گفت: متولیان فرهنگی نیز با شناخت کامل نسبت به حوزه کودک و نوجوان باید بتوانند برنامه های جامعی را ارایه و هر ماه یک برنامه فرهنگی مهم قابل طرح در شورا وجود داشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، گفت: تهاجم فرهنگی به عنوان تهدید بزرگ جوامع در واقع تقابل بین دین با بی دینی و باورهای الهی با باورهای مادی در غرب است.

ˈهدایت الله جمالی پورˈ افزود: برای مقابله با تهاجم دشمنان نظام اسلامی نیازمند همدلی، همکاری، کار کارشناسی و عزم ملی است.

وی اظهار داشت: بایستی کارشناسان فرهنگی بسته های متناسب با سنین افراد را تهیه و در اختیار متولیان امر قرار دهد.

وی تاکید کرد: جلوگیری از تداخل وظایف دستگاهی نیز یکی از الزامات برنامه ریزی و مقابل با تحرکات دشمنان است.

در ادامه این نشست دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان، ضمن تقدیر از حضور فعالانه اعضای شورای فرهنگی شهرستان در پنجمین همایش شورای فرهنگ عمومی استان تهران اظهار داشت: با برنامه ریزی های به عمل آمده دبیرخانه شورای شهرستان در انعکاس فعالیت های بیش از گذشته تلاش کند.

ˈمهدی ابوالحسنیˈبا اشاره به نقش وجایگاه شورای فرهنگ عمومی در تحقق تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدیدو غنی سازی برنامه های فرهنگی و بهره مندی از نکته نظرات کارشناسی دستگاه های مختلف فرهنگی، گفت: بایستی تلاش شود تا هم افزایی مناسبی در این نشست ها امکان پذیر شود.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment