رییس محیط زیست شهرستان ری:آلایندگی واحد هفتم سیمان تهران محرز می باشد

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری در جلسه ستاد فضای سبز این شهرستان از حتمی بودن آلایندگی واحد هفتم سیمان تهران خبرداد.

 به گزارش راگانیوزمحسن شوکتی گفت: در این جلسه که سومین نشست اعضای ستاد فضای سبز این شهرستان طی سال جاری و با حضور روسای ادارات شهرستان ری، بخشدار مرکزی و نماینده فرماندار در محل واحد هفتم سیمان تهران برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت فضای سبز کارخانه سیمان تهران توسط مدیران آن واحد صنعتی ارایه شد.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان تهران، اختصاص میزان 25 درصد از عرصه کارخانه را به فضای سبز رعایت کرده اظهار داشت: بر این اساس از 400 هکتار مساحت کل کارخانه سیمان تهران 206 هکتار به فضای سبز و کاشت انواع درخت و درختچه اختصاص داده شده است.

شوکتی در خصوص آلایندگی واحد هفتم سیمان تهران تاکید کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید 750 هزار تن سیمان در سال و مساحت 157 هکتار که 95 هکتار آن فضای سبز می باشد، به دلیل عملکرد نامناسب سیستم فیلتراسیون و قدیمی بودن متاسفانه آلایندگی آن محرز است.

رییس محیط زیست شهرستان ری با تاکید بر اینکه این واحد صنعتی بایستی هر چه سریعتر نسبت به بهینه سازی سیستم فیلترینگ هوا و کوتاهتر کردن زمان بندی انجام کاراقدام لازم را بعمل آورد، افزود: اداره محیط زیست شهرستان ری در ابتدا از طریق تشکیل جلسات و کارگروه سعی بر حل مشکلات بطور مسالمت آمیز دارد و در غیراینصورت از ابزارهای قانونی و پیگیری های قضایی برای احقاق حقوق شهروندان برای برخورداری از هوای سالم استفاده خواهد کرد.

شوکتی افزود: آموزش ایجاد فضای سبز در مدارس به منظور ارتقاء فرهنگ درختکاری، ایجاد و واکاوی فضای سبز مدارس با توجه به درپیش بودن سال تحصیلی جدید از سوی مناطق شهرداریهای شهرستان و ارایه گزارش به دبیرخانه ستاد و همچنین تشکیل جلسه ای با حضور نماینده شورای اسلامی غنی آباد و شرکت سیمان در خصوص ایجاد فضای سبز در کمربندی غنی آباد از جمله مصوبات این جلسه بود.

باشدتهرانریآلایندگیرییسزیستسیمانشهرریشهرستانمحرزمحیطمیهفتمواحد
نظرات (0)
Add Comment